04 februari 2012

Mello deltävling 1

Kan så klart inte frångå det som nu blivit en tradition i mellosammanhang, dvs en sammanfattning av kvällens bidrag. (2011 och 2010)

Sean Banan: Vilket skämt.. Och det värsta är att alla barn kommer att vilja höra den här låten om och om och om igen.
Abalone Dots: Missade lite så jag kan knappt uttala mig, fina röster.
The Moniker: En besvikelse efter förra årets lyckade dänga.
Afro-Dite: Precis som för 10 år sedan. Tom shake it, shake it var med igen.
Dead by April: Jag gillar inte sånt där skrän... Det var väl pensionärsvarning på den kommentaren... Men utan growlet hade den varit så mycket bättre. Förvånad över att den gick till final. Trodde inte att sådana hårdingar som gillar sånt kollar på mello ;-)
Marie Serneholt: Britney-wannabe.
Thorsten Flinck: Djup. Klarar bara inte av Flinck. Hade nog aldrig erkänt om jag hade gillat låten, för han är bara för skum.
Loreen: Äntligen en låt med potential. Inte lika bra som förra årets, men den kan nog växa.

Tyvärr var jag något disträ eftersom barnen (L & hennes kompisar) som lekt och kollat på film hela kvällen valde att börja röja och störa sig just när mello började. R likaså, han sov en stund, men vaknade lagom till mello. Perfekt när man har en mello-mamma! Nästa vecka hoppas jag inte vara lika disträ då jag kommer att hänga i Scandinavium vid samma tid.

3 kommentarer:

Russin sa...

hej hej..

Ja kvällens bidrag var inte höjdar startfält inte.. men så kom Loreen och jag älskar den låten, massor.. :) annars håller jag med dig i din lista här till punkt och pricka.. :)

idag mår jag en liten liten uns bättre och har flyttat mig till soffan iaf, haha.. har till och med gått på en lite bloggrunda..:)

men både feber och halsont är kvar.. :(

kram på dig..

Michaela sa...

Håller med dig om deas by april utan det där var det en fantastisk låt tyckte jag, synd att dom gjorde den så. men jag tyckte ändå att det var kvällens näst bästa låt efter Loreen.

Linda sa...

Inte var det något att ha det där inte, tycker egentligen ingen passar sig i melodifestivalsammanhang.
Känner mig aningen gammal:)
Kramar