07 januari 2019

Årets första måndag

Under många år nu har jag - först regelbundet - sedan sporadiskt skrivit en liten lista på måndagarna. En lista på saker som jag är lite extra glad över. Häng gärna på så länkar jag till din lista också!

Idag är jag lite extra glad över att:

★ vi haft en riktigt härlig 1,5v i fjällen.
★ hemresan igår gick smärtfritt.
★ jag inte behövde börja jobba direkt idag, utan kunde smygstarta lite med bara någon timme på jobbet. Skönt att fixa undan hemma innan allt rullar på i 180 igen.
★ jag tog mig - som planerat - till gymmet idag för att förlänga mitt medlemskap och träna ett pass Bodybalance.
★ familjen haft ett härligt jullov tillsammans. Det har faktiskt känts ganska långt :-)


Vad är du lite extra glad över just idag?

21 kommentarer:

evahle - en blogg om psykisk hälsa sa...

Vad många härliga punkter :) Idag är jag extra glad över att jag varit på terapi igen för första gången på över en månad

Pärla Karlsson sa...

Så kul att uppmärksamma saker man trivs med. Jag är fruktansvärt glad över min sambo.

www.nouw.com/hanilas sa...

Så mycket härligt , många saker man kanske tar för givet som man kan behöva bli påmind om, jag är glad över att vi får hem vår ena bil idag som varit på service. Svårt o klara av ett skiftjobb o ett vanligt jobb, när man bor utanför stan o är van vid varsin bil

Popprinsessan sa...

Bra punkt att vara glad över!

Popprinsessan sa...

Det förstår jag! Man vänjer sig lätt vid att ha tillgång till bil.

Elisa sa...

Härligt att få mjukstarta på jobbet! Och att lovet känts långt. Då är du kanske redo att jobba igen. :)
Idag är jag lite extra glad över att ha börjat med förberedelser inför min mammas 60-årskalas. :) ska bli så kul.

Anonym sa...

Vilken härlig lista, så skönt att kunna mjukstarta lite när man varit ledig./Frökenny ����

Sarah sa...

Så roligt att få åka till fjällen och ha det mysigt och bra :) Perfekt att starta med en så kort dag :) Jag är inte extra glad för har haft sån migrän :(

Fröken Rödlök sa...

På den frågan får jag nog svara att jag är tacksam över att skolan är igång igen och att jag får möjlighet att utbilda mig!

Jennysvardag sa...

Vilken härlig lista. Härligt med en 1,5 veckan i fjällen. Skönt att kunna smygstarta jobbdagen och få undan saker hemma :)

Anna sa...

Vilket härligt sätt att starta veckan! Idag är jag glad över att ha fått en extra dag ledigt eftersom jag behövt den här mellanlandningen efter ett intensivt år :)

Hannas krypin sa...

Idag tisdag är jag glad över att vara hemma igen efter två dagars introduktion. Att jag tränat pilates både igår och idag. Att jag fick sova bra i natt.

Sara sa...

Det känns som att du har tagit väl vara på era lediga dagar tillsammans, så himla skönt. Och där steget till gymmet -du är grym!

Anneli @ spinkfinger.com sa...

Låter som en riktigt härlig ledighet och skönt att starta arbetet med få timmar :D

Chanelle sa...

Så himla mysigt med lite extra pepp och tacksamhet på en måndag! Bra start på veckan och gör måndagarna lite bättre! Vad mycket fint du listade upp :D Känns som att ni har vart i fjällen jättelänge haha!

Unknown sa...

Är det skönt att komma hem? Låter som att ni haft det riktigt bra där uppe ändå. Och sååå skönt att få en mjukstart på jobb :)

Lillan Kind sa...

Så härligt och uppfriskande att läsa om saker som du är tacksam över, och det låter som riktigt bra saker!�� Jag är tacksam att jag kan rida igen och att vi går mot ljusare tider!��

Fnulan sa...

YEEAH bra att du kom iväg till gymmet, synd att vi inte bor nära så vi kunde peppat varandra!!!

Johanna sa...

Alltså dessa listor är de bästa. ÄLSKAR när man visar en positiv sida utav allt typ. Så himla bra, blir själv så glad och gläds av det lilla, som att hemresan gick bra. Är likadan, de är det lilla i livet som gör den största lyckan. Kram <3

Amanda Kanterfors sa...

Vad skönt att du kan börja jobba i lugn takt innan allt är igång igen. Skönt att även hemresan gick bra och att du nu har ny energi :)

TwinMom.se sa...

Vad roligt med lista! Och så skönt att du kan börja jobba i lugn takt, själv blev jag idag inkastad på nya jobbet efter mammaledighet och jobbar nu heltid🙈