06 februari 2010

Smores och schlager

Jaha, vad tyckte jag då nu när jag sett deltävling 1? L ville inte sova utan sin bebis (nalle) hemma hos kompis I så hon var vaken och något frågvis/tjatig och jag måste erkänna att schlagern inte fick min fulla uppmärksamhet. 

Det mesta blev nog faktiskt som jag förutspådde.

  • Ola var bra, men vilken urtråkig show! Det var ju ingen dans överhuvudtaget, bara lite konstiga fotbollskickar emellanåt.
  • Jenny Silver skulle man nog bara höra, inte se..
  • Linda Pritchards låt har man ju liksom hört förut..
  • Pain of Salvation var mycket bra! Bäst enligt mig, tror jag iaf. En skön röst.
  • Anders Ekborg var helt enkelt för mycket musikal.
  • Jessica Andesson hade en fin låt, men tyvärr glöms den nog bort ganska fort.
  • Frispråkarn, vilken jäkla mismatch i låtal och klädstil. Dock satte sig låten ganska fort och det var inte speciellt svårt att sjunga med, även om jag inte gillade den.
  • Salem Al Fakir var som vanligt Salem. Bra och  mysig.

Dolph, öhhh, nej det var mest töntigt.
Och vad sjutton hade hänt med Måns dialekt? Är det något jag har svårt för så är det när människor plöstligt byter dialekt. Jag har själv flyttat tvärs över landet och jag är fullständigt medveten om att jag inte har samma dialekt som när jag gick i 7:an, den har spätts ut och vissa ord uttalar jag annorlunda. Men att byta dialekt -  no no! Jag har alltid gillat Måns dialekt, men nu var det mycket Stockholm över honom plötsligt.

Och försnacket av artisterna innan bidragen... NEJ! Det var så töntigt och dåligt att jag nästan skäms för dem...

Nu avslutar jag en mysig dag och kryper ner i min säng, bredvid min lilla prinsessa som jag bar dit från vagnen. Hon somnade till slut hos kompisen, fast i mitt knä i soffan. Det var inte helt fel med en uppfriskande promenad hem, även om jag är något mörkrädd... Hade ju min vakthund med mig... :-o

4 kommentarer:

Linda sa...

Håller med dig, tyckte det mesta var rätt töntigt, satt också och skämdes å deras vägnar här hemma i soffan.

Låtarna var katastrof, tycker ingen var värd att gå vidare om jag får säga vad jag tycker:)

Kram

Stina sa...

Hej! Så kul med tjejfest! Hur ska han fixa dem då menar du? Köpa nya? Ha en mysig dag! :)

Potatishäxan sa...

Hade varit superkul att kolla Mello med dig!

Mamma Russin sa...

hej hopp..

haha, håller med dig till punkt och pricka ang festivalen igår.. pinsamt.. :) men ändå sitter jag där och tittar.. kommer troligtvis göra det alla veckor med, haha.. och sedan kommer jag gnälla, hihi...

Kramkram