05 februari 2012

Kalasförberedelser

Nu börjar det närma sig L:s födelsedag med stormsteg och kalasplaneringen är i full gång. Det är förvånande att min prinsessa valt pirattema i år, men samtidigt är det jätteskoj tycker jag. När jag kollar runt på nätet efter attiraljer till kalaset så slår det mig återigen (precis som varje år) att det är så irriterande att saker säljs i 8-pack. Varför just 8? Är det det vanligaste antalet barn på ett kalas? Varför inte i 4-pack så att man kan köpa 2 eller 3 förpackningar om man nu behöver det. Om det blir 10 kids får jag stå där med 16 godispåsar eller 16 ögonlappar osv. Det är lite störigt, och framför allt är det svårt att lägga beställningen innan jag vet hur många som kommer på kalaset. Ska jag köpa 16 av allt och så kommer 8? Ja, ännu ett i-landsproblem i Lejonkulan :-)

Lillkillen och jag har ätit frukost och han har lagt sitt sedvanliga morgonlass ;-) Nu röjer han runt i alla skåp och jag har just laddat dvd:n med "Eat, pray, love" fast jag är tveksam till om jag kommer att kunna se den med den lilla ligisten vaken. Och nu hörade jag att min hostande prinsessa, förlåt, pirat, är vaken där uppe också!

1 kommentar:

♥ Sojka ♥ sa...

Här verkar det inte vara bra nätter än så länge. Isak är fortfarande sjuk eller han blev frisk och sen sjuk igen suck.
kram