04 februari 2010

Glas, hylla och Stenmark

Idag blev det lite shopping efter kvällens middag. Jag ville till IKEA för att kolla efter glas, speciellt martiniglas inför en kommande tjejfest. Hela familjen hakade på och det blev lite smått och gott på det stora varuhuset - dock inga glas... De hade tydligen slutat med martiniglas för ett år sedan.. Är inte så sugen på att köpa ett större antal martiniglas för flera hundra kronor styck.. Pust! Får väl leta vidare.

Istället för glas blev det en hylla till busungen. En Hensvik som passar bra till säng och bokylla. Denna tänkte jag kunde passa bra till alla småpryttlar som ligger överallt. Nu ska jag bara hitta lite fina små burkar/lådor/korgar också..

 Hyllan är dock ihopmeckad (av mig, med assistans av L) och uppsatt (av J, men assistans av mig) så det får väl bli ett litet helgprojekt att fylla den. Det och att leta efter martiniglas.

Innan shoppingturen hann L med en premiärtur :-)
Tror att J kände sig ganska lugn när han insåg att hon verkade tycka att det var superkul!

Förrsten så verkar jag nog vara ganska frisk, för husläkaren har inte hört av sig. Full av glädje att det är fredag imorgon ska jag nu krypa till sängs. Ser verkligen fram emot morgondagen. VV, nya naglar och fika med L innan fredagsmys. Kanske en av filmerna. Och så popcorn förstås :-)

4 kommentarer:

Potatishäxan sa...

En sån hylla har Johanna med - söt och praktisk!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Skönt att allt verkar bra!
I löv IKEA:)

Elin - Ett hus till oss sa...

Den hyllar var jättefin, bra köp! Vad synd att de inte hade martiniglas, hoppas de snart kommer in igen.

Vilken härlig bild på premiärturen :)

Jag önskar er en mysig kväll, Kram Elin!

Hem och Lycka sa...

Fin hylla, Ikea är bra!

kram Mia