29 januari 2010

Suris, blod och tvätt

Min lilla suris somnade faktiskt tidigt igår och det var skönt. Hon kanske behövde det. Själv satt jag uppe ett tag och kollade lite på en gammal film och kände mig faktiskt lite gladare när jag gick och la mig. L vaknade vid kvart i fem och kom in till mig och vi kramades hårt. Jag trodde inte att hon skulle somna om, men det gjorde hon och jag beslutade att hon skulle få lite sovmorgon.

Vi hann dock med en liten surstund innan dagis.... Obegripligt! Hur som helst så åkte jag till min husläkare för att kolla upp mitt öra och det visade sig inte vara någon hörselgångsinflammation. Hon såg att trumhinnan var röd, men kunde inte säga mer än så. Skulle kurera med nässpray, ligga högt med huvudet och göra sådana där tryckutjämningar liksom.

Jag passade på att be om en hälsoundersökning, vilket jag var på gång att göra i somras, men eftersom jag blev hänvisad till den öppna mottagningen då har det liksom inte blivit av. Svårt att motivera att gå och sätta sig i väntrummet hos doktorn när man inte är sjuk.. Bara så jäkla trött hela tiden. Hur som helst så togs en del blod från mig och det var en massa kryss för prover som skulle tas. Känns bra att äntligen få det gjort!

Den här synen mötte mig när jag svängde in på vår gata. Det är ju bara 3 minus idag så varför inte hänga ut lite tvätt...
Det är svårt att se på bilden men det är en hel lina full med skjortor och dylikt...

3 kommentarer:

CharmKatti sa...

Tjaa, varför inte. Man kan tydligen frysa tvätten torr har jag hört.
Hoppas du har lite mindre full bägare idag. Min rann också över igår, när F för femtielvte gången ställde pallen på min fot...

Potatishäxan sa...

Ha ha, härligt med folk som vägrar foga sig. De vill kanske ha stärkt tvätt =)Vi har en i området som förra året hade utegranen tänd till påsk. Vi har kvar utebelysningen på hortensian vid brevlådan för det är så mysigt. Fast jag vågar nog inte ha den till påsk...Jag kommer förresten en 12. Får dock vara nykter. Känns sådär på drinkfest, men alternativet är att stanna hemma =(. Ska jag ta med en liter mjölk, ha ha?

kat sa...

härligt med dessa dagar av massa tålamodsprövningar, själv är jag förkyld samtidigt som min lilla tjej får kindtänder, har ögoninflammaation och har hosta, som mamma är det svårt att ta sig tid till att vara sjuk.

krya på dig!