03 februari 2010

Grädde, gråtfilm och inkubationstid

Vaknade och mådde inte alls bra. Men det var grymt mycket att göra på jobbet så det var bara att masa sig dit. Och så skulle vi få besök i em av en av mina äldsta vänner och hennes dotter och det ville jag inte missa. Tyvärr gjorde vädret att de inte kunde ta sig hit. För vädret, ja, det är ju helt otroligt så mycket snö vi har nu! I Skåne!

Allt slit på jobbet gjorde att jag inte kände efter hur jag mådde vilket var ganska bra och plötsligt var det dags att hämta L från dagis. Fast innan jag åkte hann jag med att fika tillsammans med de andra. En av våra anställda bjöd på semlor och jag unnade mig faktiskt en halv. Igår såg det bra ut på vågen, men inte idag, så jag borde väl inte ha ätit den, men nu valde jag att göra det.

Hemma insåg jag att min första leverans från Lovefilm hade landat i brevlådan. Kör ett par prova-på-veckor och satsade på riktiga girle movies eftersom J ska vara iväg nu ett antal helger. Så på helgens tablå finns


och

"Budens bäste man" har jag sett början av på ett flyg för ett tag sedan. Tror väl inte att den är revolutionerande på något sätt, men lite småmysig. "P.S. I love you" har jag läst så jag vet ungefär vad den handlar om :-) Kommer inte riktigt ihåg allt, men den var lite sorglig. Har inte alls många filmer på min lista ännu så jag får väl försöka fylla på den inom kort.

Förresten, killen på dagis hade inte vattkoppor, utan mollusker. Kanske lika bra det, för jag vet inte hur jag skulle fixa att gå och vänta i 10-20 dagar på att det skulle slå ut på L. Skulle ha svårt att låtsas som inget och bara umgås med folk/barn utan att säga något - och så kanske hon inte ens skulle vara smittad..

6 kommentarer:

Pernilla sa...

Semlor är ju så gott.
Är mollusker inte smittsamma?
Min lille har torr hy och det kliar nu när de är vinter. Fasar för att han skall få vattenkoppor. Det enda jag kommer höra då är "de kiar, de kiar, de kiar..."
Vi skall åka till Branäs idag till sön med min syster och familj, mamma och man. Har gjort det några år på rad nu och det är bara SÅ mysigt.
Hoppas ni får en härlig helg ni med utan mannen.
Kram

Louise sa...

Ebba har haft mollukser, de är så jobbiga för de kan hålla i riktigt länge, hon hade sina i över 1 år, sedan fick Eric det & har det nu. Återstår att se hur länge de hänger i... (och jo det smittar men inte så lätt och det finns inga som helst restriktioner att man måste vara hemma från dagis eller så, det går ju inte då man kan ha det jättelänge & det är lika ofarligt som fotvårtor...)

Vi smittade Eric med vattkoppor med vilje förra året, lär hnm leka väldigt nära sin kusin som hade det, och vi lyckades :-)

Hoppas du känner dig mer pigg idag.

Jenny sa...

Hej hej! Fin blogg du har!
Känner mig ganska glad över att ha passerat vattkoppor, mollusker och andra barnsjukor.
De är visserligen inte alls roliga de dära molluskerna, men risken att bli smittad är ju inte så stor, om man liksom inte gnuggar barnen i varandra. Båda mina två har haft mollusker, men inte smittat någon annan (alltså vad vi vet)...

Rebecca sa...

Godmorgon!
Mmm vad gott med semla, farligt gott.
När våra barn hade vattkoppor ville alla vänner komma hit och leka så vi hade fullbokat alla dagar de var hemma. Vad mysigt med en massa tjejflmer. Själv måste jag studera gamla svart/vita filmer i studiesyfte och det känns mindre spännande. Fast i kväll blir det Casablanca och den måste man ju tydligen se sägs det.
Ha en riktigt bra dag!
kramar

Therese sa...

Tack för omtanken - den värmer. Men måste ha varit korven, då jag nu känner mig helt ok. Tackar och tar emot isf, för kräksjuka är det värsta jag vet!!!
Och ang vattkoppor, mollusker å annat otyg är det nog bara att gilla läget och se det som positivt att ju förr de gör bort det desto bättre...

Stor kram!

ia sa...

Ojojojoj...mollusker är inte roliga!
Sofia hade det när hon var liten, de kan vara jäkligt envetna & långvariga...
Ps I love you är världens bästa gråtfilm.
Anders & jag grät ikapp när vi såg den på bio :=)
kram kram