05 februari 2010

Kaka, slit och nostalgi

Idag har det varit en ganska skön dag. L var bara på dagis några timmar, sedan har vi haft en mysdag. Jag introducerade henne för Ebbas fik, 50-talsstället med de enorma kakorna. Och så hittade jag äntligen martiniglas på Lagerhaus!! L fick sig en rosa liten goding.

För att kompensera lite av kakan från Ebbbas blev det en skogspromenad med L och D på kvällen. Trodde i min enfald att det skulle funka med vagnen, men no. Big no! Halva rundan fick jag bära vagnen och L fick gå bredvid. Den andra hälften slet jag som ett djur med att få vagnen att röra sig i den riktningen som jag önskade.

Medan L och jag har haft Let´s Dance på har jag roat mig med att tänka tillbaka på alla melodifestivaler som jag kommer ihåg. Imorgon är det ju dags igen!

 L har roat sig med att förbereda sig på att säga till sin danslärare på söndag att hon också vill vara med i Let´s Dance. Och om hon vågar kanske hon även ska säga det till Ann Wilson som förra gången sa "Hej, hej" till L.

1 kommentar:

MADELEINE sa...

Kikar in och önskar trevlig lördagskväll!! Blir det melodifestivalen mån tro??