28 januari 2010

Sur, arg och ledsen. Ingen bra kväll...

Ikväll är det en riktig skitkväll. Har redan nattat L och sitter och tröstäter lite godis trots att jag har vägdag imorgon. Argheten ligger som ett tjockt pannband runt hela huvudet och jag försöker verkligen inte vara arg, men det går inte.

Vet inte om en bidragande orsak kan vara att förkylningen verkar ha brutit ut. Och det är kanske dags att uppsöka läkare. Har ungefär samma symptom som en gång tidigare. Trodde att det var en finne i örat men det verkar inte gå över.

Igår lovade L att inte vara sur när jag kom till dagis idag, vilket hon givetvis var. Fast bara en kort stund, för sedan snackade fröknarna bort det. Hon fick på sig  ytterkläderna och bröt sedan ihop för att jag gick upp för trappan samtidigt som henne - hon ville visst gå först. Vet inte om hon menade att jag skulle stå kvar där nere och vänta, men jag orkar inte leka hennes lek hela tiden. Jag tror att hon tror att hon bestämmer. Ungefär så har sedan eftermiddagen fortsatt och jag är helt slut. Jag vill också gå och lägga mig så att jag kan vakna upp till en ny dag. En ny dag då J kommer hem och kan hjälpa mig hantera vår lilla tjuriga tjej. Och I like fredagar. En härlig dag då man har hela helgen framför sig.


Köpte den här klänningen till L idag på Lindex. Tyckte att motivet med Lilla My passar henne perfekt för tillfället...

Det värsta är inte att jag känner mig på sjukt dåligt humör, utan det är att jag hela tiden tänker att det är absolut inte så här jag vill att L ska komma ihåg sin barndom eller tänka på sin mamma. Jag vill inte vara en arg mamma...

5 kommentarer:

Elin - Ett hus till oss sa...

Vad jobbigt med arg-dagar. jag kan tänka mig att det är riktigt svårt att hantera de små starka viljorna och hemliga lekar.

Tröjan passade ju perfekt ju, helt underbar!

Sv: Vad kul att ni också skall ha kalas snart. ja det är lite klurigt att tänka ut mat som är smidig att förbereda och servera.

Hoppas att ni får en toppenfredag med mycket skratt, Kram Elin!

Pernilla sa...

Hon kommer glömma de stunderna. Det ingår i deras utveckling intalar jag mig själv i alla fall. Min snart 2åring testar mig varje dag. Han har ett helt otroligt humör och en vilja av stål.
Det gynnar nog inte de alla hela tiden "leka" deras lekar. Vad lär de sig då? Jag bestämmer och styr alla.
Imorgon är en ny dag. Slappa nu och samla lite krafter. Kanske behöver du det, kanske inte. Hoppas på det sista.
Kram

Bloggande 4barnsmamma sa...

Hoppas ni får en fin fredag iaf.
Kram♥

Linda sa...

Hoppas du vaknade upp till en mycket bättre fredag och stärkt utav att det är helg på ingång.
Tycker också det är jobbigt att ofta vara den där sura arga mamman, men ja ibland måste man få vara det med, så är livet.
Massor med kramar

Therese sa...

Vad skönt att du sätter ord på hur man själv känner det emellanåt - måste nog fixa en lilla my till min dotter också... Hoppas dock ilskan runnit av dig och att ni får en fin pyssel helg! Även här ska det pysslas lite inför alla hjärtans dag, gäller att passa på då jag aldrig vet då det blir dax för BB... KRAM!