08 oktober 2008

Öron, lek & soffmys

Igår var jag ute och käkade med 3 vänner som jag träffade när L var bebis. Sedan vi alla började jobba etc har vi knappt träffats, men igår tog vi oss tid och var ute och käkade. Det var supertrevligt och alla hade mycket att bubbla om. Vi var också smarta nog att direkt boka in nästa träff, som då blir med barnen - som inte har träffats alla fyra sedan i mars!!! Kan bli en spännande lekstund...

Förra torsdagen fick jag ont i ena örat. Tänkte att det nog bara var en finne eller något... Det har dock inte gått över, utan snarare bara blivit värre och värre. Igår kände jag plötsligt samma sak i det andra örat och började bli lite fundersam och något orolig eftersom vi ska flyga på fredag. Tog mig i kragen och gick till husläkaren idag. Berättade om mina misstankar om finnen osv och läkaren konstaterade att det faktiskt var en finne i det första örat. Dock tyckte hon att det var underligt att det skulle vara en finne i båda öronen (ja, eller två då...) så hon trodde att det eventuellt kan vara hörselgångsinflammation och gav mig recept på en salva. Jaha, och Katrin Schulman tyckte att det var jobbigt med finnar i nacken...

I eftermiddag/kväll har min lilla skruttunges kusiner varit på besök och busat. Och då menar jag busat :-D Fast det är kul, eftersom alla tre är ungefär i samma ålder. Framför allt hoppas jag att de tre tycker att det är kul och att de kommer att ha mycket roligt i många år framöver. Dock är jag helt slut nu och ska bara softa i soffan. Planerar att titta på ett inspelat avsnitt av Brothers & Sisters (där den gamla 80-talshunken Rob Lowe bara är föör snygg!) och sedan fortsätta softa i soffan framför Greys Anatomy. Jag kanske till och med kommer att lyxa till det med en skål popcorn. Eller iaf en kopp te...



1 kommentar:

CharmKatti sa...

Trist med öronen. Fick du salva till det? Får man inte penicillin??
Ja ja vad vet jag, jag är inte läkare bara shopoholic:-)