27 januari 2010

Gråt, tvätt och svinto

Ahh, det är ingen bra kväll... Det blev för mycket för ett par timmar sedan och tårarna bara kom. Det var allt.

Jag har haft fullt upp hela dagen på jobbet, stressade iväg för att snabbt sticka inom mataffären för att slippa släpa med L dit, snabbt ut i snöovädret med D för att återigen slippa släpa ut L i detta väder, kom till dagis och hittar en sur dotter. Not so good. Hem iaf. Skottade massa snö. Gjorde mat (vilket påminner mig att jag glömt skriva veckomatsedeln denna veckan. Återkommer till det.). L åt med god aptit och det var kul. Fick big time problem med vår (OBS! Starka ord!!) förbannade jäkla skittvättmaskin. Ny och dyr men vad sjutton hjälper det när den inte funkar?!? Efter typ en timmes slit, letade efter bruksanvisning och 50 samtal till J:s mobil så fick jag igång skiten en gång till. Den har någon lustig inställtning till att centrifugera - den verkar inte gilla det.. Ahhh!!!! Och eftersom det hade hänt en kissolycka i L:s säng imorse så var det en del tvätt som väntade... Men det var på något sätt som om bägaren var för full då och jag började gråta. Min älskade lilla L kramade mig och sjöng en fin sång och sedan tyckte hon att vi skulle gå och dricka lite varm choklad - för då skulle det nog kännas lite bättre :-)

Jag gjorde lite varm choklad till henne och började själv gå loss med svinto i vasken och det kändes faktiskt lite bättre efter det.

Jag hade tänkt sitta en stund framför tv:n ikväll, men eftersom det inte verkar vara något kul på den så kan jag lika gärna satsa på att lägga mig i tid. Har äntligen köpt "Snabba Cash" som jag letat efter ett tag och det ska bli kul att se hur den är.

Matlistan var det ja. Planerade faktiskt i söndags och den har följts ganska bra. Skulle ätit fisk igår, men det blev köttbullar istället eftersom L fick välja.

  • Måndag: Kalvstek och potatis (som inte blev gjort förra veckan) 
  • Tisdag: Köttbullar och potatis
  • Onsdag: Potatismos och vv-middagskorv (typ falukorv)
  • Torsdag: Tacosallad
  • Fredag: Hemmagjord pizza

Har för en gångs skull inga större planer för helgen och det ska bli UNDERBART eftersom vi har otroligt mycket framövr. Puh! Någon som vill träffas så kan vi boka in en helg i april nån gång.......

5 kommentarer:

Wojtan ♥ sa...

Hej

Jag räcker upp handen för att träffas!
Skulle vara så mysigt att ses igen och främst vid ett tillfälle där jag får prata med alla ;)

Snart är denna skitdag över. Lägg dig i sängen med din bok så vaknar du snart till en nya dag som inte kan bli annat än bättre!
Har du fått med dig min bokfavorit "Jag dödar" med Georgio Faletti? Superbra bok! Den måste du läsa!

Kram Åsa

Potatishäxan sa...

Hoppas du får en bra dag idag!

Louise sa...

Usch för neredagar, men då brukar det hjälpa med att lätta på trycket genom tårar (och kanske lite våldsamt städande). Jag skall gå på Snabba Cash idag, jag har längtat. Jag har inte läst boken.

Kram och hoppas du får en mer "relaxed" och trevlig dag idag.

kat sa...

som tur är, man är inte ensam om att ha dagar som din, jag känner väl igen mig i det du skriver, helt plötsligt brister det bara, och när det brister kan det vara för vilken skitsak som helst..

kat sa...

vi har samma smak.. Kinnaman är sådär galet charmigt snygg.. känner mig nästan som 14 år när jag ser på filmer med honom, pinsamt att erkänna :)
Blue har jag inte luktat på, hm, måste genast få lukta på den haha