30 december 2009

Scrapping, smink och Harvard

Söta C har inte varit sysslolös innan jul. Här är årets upplaga av pepparkakshuset. Det är inte alla som har ett staket av polkagrisstänger!

Och en av de två pampiga två granarna!
Igår blev det lite shopping. Vi var ute efter en pulka till L, men gjorde en del stopp på vägen... Tex blev det lite scrapbooking-grejer igen... Inte för att det behövdes (med tanke på att jag inte haft tid/prioriterat att scrappa något så att jag hunnit använda grejerna jag köpte förra gången.
Men min "ursäkt" denna gången är lite att C och jag ska pyssla lite här och jag behövde lite material :-)

Idag blev det också lite shopping. Lite mer planerad sådan :-) Köpte lite ID Bare Mineral sist vi var här och nu var det dags för påfyllning.
Och lite ansiktsvårdsprodukter har jag också varit ute efter ett tag och idag slog jag till. Damen som sålde produkterna till mig var tvärtemot säljaren på Kicks som rekommenderade kit som var bra när man började åldras... och tyckte absolut inte att jag skulle köpa den krämen jag hade tänkt eftersom jag var för UNG för den!!! Här handlade jag!!
Idag har vi även hunnit med ett besök på Harvard. Det var sjukt kallt och jag trodde nästan att fingrarna skulle ramla av. Som tur var slapp jag fotografera utan fick för en gångs skull ställa upp som fotomodell. Hela familjen håller på John Harvards fot, vilket tydligen ska bringa tur. Eller ja, L gör ju inte det och hon ville inte kolla in i kameran heller.

Vi var tvugna att värma oss på ett coffeplace efteråt och jag väntade mig nästan att få se Rory eller någon annan från Gilmore Girls komma in genom dörren. Fast jag vet inte ens om det var Harvard hon gick på...

Nu är jag så trött jag att jag håller på att gå sönder! L är fortfarande vaken med förhoppning om att hon sover längre än till halv sex imorgon... Jag ska snart övertala henne att gå och lägga sig med mig. Imorgon blir det lite hand- & fotfix, men innan dess ska jag försöka shoppa lite till! ;-)

4 kommentarer:

Linda sa...

Scrappgrjor kan man aldrig få för mycket av, det fattas ALLTID något när man sätter igång oavsett hur mycket man köpt, är det inte konstigt?
Kram

Rebecca sa...

Hej söta!
Har läst något inlägg bakåt. Ni verkar haft en mysig jul, trots dopp i grytan hihi, inte min favorit det heller.
Så mycket kul shopping du gjort i Boston, scrappingsaker kan alltid behövas även då man inte haft tid för det på länge.
Hoppas ni har det prima.
Passar på att önska ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Massor med kramar

FLOOSAN-LIVET SOM MAMMA sa...

Wow vilket pepparkakshus, kikade in för att önskar er ett gott nytt år

Elin - Ett hus till oss sa...

Jag älskar id, kul att köpa ny grejor :)

Jag önskar er ett gott nytt år i förskott!
Kram Elin!