30 augusti 2009

Popcorn, scrap och shopping - och obehag

Idag har det varit shopping. The boys och L åkte för sig och jag och C fick lite girltime, dvs ingen som stressade oss när vi ville kolla på en massa saker :-)

Först åkte vi till ett ställe som hette Michaels, och som var en stor affär med bland annat mucho scrap-prylar! Heaven liksom! Det blev en hel del inköp. Vilket kan verkar lite konstigt med tanke på att jag aldrig scrappar nu för tiden.. Det enda jag gör är att köpa nya saker. Hoppas kunna prioritera lite scrapping nu till hösten.
Sedan bytte vi shoppingställe och åkte till ett stort, riktigt amerikanskt shoppingmall. Efter middag på ett jungelställe med L och makarna begav vi oss (fortfarande bara C och jag :-) ) till make up-avdelningen och jag "investerade" i lite nytt smink. Har länge velat köpa och testa ID bare Minerals och nu slog jag till eftersom det verkade vara ett bra pris. Blev lite provsminkad i butiken och det kändes bra så nu hoppas jag att jag blir nöjd även när jag själv testar produkterna.


L har skött sig ganska bra idag vilket kändes skönt. Men hon har inte fått en enda grej. Om man bortser från att J köpte plåster till henne med diverse figurer... Dock har jag handlat lite grejor, så klart, men de får ligga undanstoppade någon dag till :-)

Ikväll ska grabbarna ut och drick lite öl och spela biljard och C och jag satsar på filmkväll med popcorn. L ville också mysa och äta popcorn, men orkade inte hålla sig vaken så hon somnade i soffan. Innan hon somnade, eftersom jag såg vissa tecken, så lovade jag henne att om hon somnade så skulle hon få popcorn imorgon. Nu tycker jag att grabbarna kan åka så att vi kan kolla på filmen innan jag också somnar... :-)

Åh, höll på att glömma! Idag har jag fått se två saker som inte alls kändes så trevliga.. Det första var när vi var inne i en djuraffär. De säljer hundvalpar i små burar!! Som kaniner kan säljas hemma i Sverige. Fast en liten hundvalp i varje bur, staplade på varandra! Små söta, oskyldiga valpar.. Ah, jag fick riktigt ont i magen och kunde inte ens titta på de söta valparna Fy vad hemskt för dem att behöva ha det så!! Den andra saken var när vi var inne i en accessories-affär. Det satt en mamma med en liten bebis i famnen, flickan var kanske 6 månader. De tog hål i öronen på henne och hon skrek hjärtskärande!! Nej fy bubblan säger jag bara! Why? Varför göra så på en liten bebis? De är ju så söta i sig själva!! Tänk bara hur obehagligt själva håltagandet var och sedan att behöva ligga på öron med saker i? Nej fy... Jag mår faktiskt lite dåligt bara jag tänker på det nu. Tur att det är dags för popcorn och film så att jag får annat att tänka på!

4 kommentarer:

Rebecca sa...

Åh vad kul med shopping!
Och skönt att få utföra det i lugn och ro, i sitt helt egna tempo.
Vad otäckt med hundvalparna, sånt gör så ont i mig. Och ungen som skrek för att mamman ville ta hål i öronen på den var inget kul det heller. Usch och tvi.
Hoppas ni hade en mysig kväll!

Ingela la la sa...

Du, om du inte använder dom där scrapsakerna är det bara att skicka hit dom! Jättemycket fint, tur att jag inte var med ;)
ID smink är kanon, jag har provat flera gånger men inte investerat i det själv än... Jag får börja jobba först ;)

Jag har oxå sett hundar i såna där burar när jag var både i USA och i England, man vill ju köpa med sig allihopa så dom slipper sitta där..

Hoppas du orkade se filmen..

Kram

Potatishäxan sa...

Grattis på bröllopsdagen!!
Och du är ju för gullig, förresten =). Kram!

Miafia sa...

Åhh vad underbart med shopping, me love!

Har oxå sett det där med hur djur behandlas utomlands och det svider i själen.

För övrigt verkar det ju som om ni har det riktigt härligt! När kommer ni hem?
Kramar