31 december 2009

Bråk, nagellack och cheesecake

Idag blev det också lite shopping... och en riktig surpuppa till dotter! Ahh, vilka utbrott hon fått idag! För att inte tala om hennes pappa och jag... hon har åkt upp på rummet ett flertal gånger och varje gång ber hon om ursäkt och säger att hon ska vara snäll nu, inte skrika mer osv. Så går det 2 minuter och here we go again!

Jag har absolut ingen aning om vad vi ska göra... Jag förstår om hon blir lite rastlös av att inte leka med någon i samma ålder och hon ska ha credit för att hon bara hänger med när vi shoppar osv. Men.. som idag på ett köpcentrum, hon ville åka sådana där små "karuseller" som brukar finnas utanför diverse mataffärer. Typ flygplan, polisbil osv. Det var ett antal sådana små attraktioner och hon ville åka i en buss som kostade 4 st 25-centare. Jag hade bara 3 och hon gick med på att välja en annan som bara kostade 3. Jag stoppade i mynten och båten startade - då ville hon plötsligt inte åka den utan en annan!! Det hela slutade med att vi bara gick där ifrån med en skrikande L. J och L gick in i en djuraffär för att liksom avleda uppmärksamheten och göra något annat. Jag avstod, med tanke på hur jag upplevde det förra gången. När de kom ut igen började vi gå och då var L plötsligt trött och orkade inte gå, utan bara la sig ner på golvet och skrek. Hon ville hem och sova. De gav vi upp, satte på henne jackan under stora protester - eftersom hon plötsligt inte alls ville hem.. Vad gör man? Hon skrek i bilen hela vägen hem. Jag hoppas bara att det blir en bättre dag imorgon. Vill inte avsluta året så trist.

Dagens shopping bestod mest i lite nagellack. Kanske tur med tanke på att dagens inbokade manikyr och pedikyr blev instält.


Imorgon är det nyårsafton och det känns lite annorlunda att kunna ringa hem till familjen och önska gott nytt år vid midnatt när det inte är midnatt här! Just nu sitter vi och kollar på en film, fast ögonen håller på att ramla ihop på mig. Borde nog vara tvärtom, eftersom vi har satt i oss cheesecake från Cheesecake factory. Vi shoppade 5 bitar och men det hade nog räckt med 1 eller 2... Försöker förtränga att det står en crosstrainer i källaren här.. men imorgon kanske jag känner mig laddad att stå en stund på den. Liksom för att avsluta året på ett bra sätt. Kanske.

1 kommentar:

Ingela la la sa...

Gott Nytt År vännen!

Vi hörs av nästa år!

Kram