29 september 2019

Medalj, matplan & coachning

Igår var det innebandycup och tidig uppstigning i Lejonkulan. Trist för mig som uppskattar sovmorgon, men jag fick iaf det idag :-)

Även om jag inte gjorde så mycket mer än att vara chaffis, stöttande publik och mattant åt min son så  blev jag ganska mör när vi kom hem på eftermiddagen. Det blev inte många knop gjorda och hade vi inte haft hund hade jag inte ens kommit ut för lite frisk luft.


Det är så roligt att se hur en individ (i detta fallet vår son :-) ) utvecklas. Igår fick grabbarna lite individuell coachning i omklädningsrummet och det var precis som om det var den boosten han behövde. Han spelade grymt mycket bättre än tidigare. Det gäller väl att veta vilka knappar man ska trycka på som coach.

Idag blir det ännu mer innebandy för R, medan jag ska satsa på lite matplanering inför veckan som kommer. Det är aktiviteter alla kvällar utom måndag och J är ju på resande fot så det blir bara jag och barnen som ska rodda pusslet. Men det fixar vi!


9 kommentarer:

Amanda malmflod sa...

alltid härligt när man ser hur barnen blir äldre och sedan utvecklas<3

Anna sa...

Så roligt! kan tänka mig att det är så häftigt att se ens barn utveckla så mycket! KRAM

Fnulan sa...

Men gud så roligt att se hur det går framåt. Din roll är ju superviktig, den viktigaste. Jag förstår att du blev trött. KRAM

Petra Elisabeth sa...

Vad roligt med cup! Härligt när man får den pepp man behöver. Det är så viktigt för hur man presterar! :D // Petra Elisabeth

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★ sa...

Det låter onekligen som en väldigt fin dag :). Även om du var mör i kroppen efteråt. Jag tycker lätt man blivit det efter sånt, det är fint att vara med och se sitt barn och man blir varm inombords. Men nog är det som man jobbar i 24 timmar efteråt :D

Amanda Kanterfors sa...

Härligt att det gick så bra för din son på matchen sen. Lite peppande ord kan verkligen göra så mycket :)

carro sa...

Åh vad roligt att han utvecklas inom innebandyn. Själv väntar jag tills sonen kan börja testa olika sporter för att se vad han gillar.Ja att ha hund gör så en kommer ut om dagarna

Madde sa...

Så kul då det går framåt och att barnen växer. Hund är allt bra att ha. Saknar en så mycket.

Therese sa...

Så kul att han utvecklas! Här väntar fotbollscup nästa helg för Bogge, så förhoppningsvis blir det en medalj även för honom till samlingen :-D