27 september 2019

Fredag, blommor & överraskningar

Så är det fredag igen!

Det blev ingen fredagsbukett idag. Det har varit lite späckat schema (oväntat va?!?) idag och det hanns inte med någon blomstershopping. Fast det hade behövts en färgklick för att muntra upp denna regngråa fredag!

Den här buketten fick jag av min mamma för några veckor sedan. 
Mamma hade turen på sin sida och vann den läckra skapelsen - och gav den till mig 

Fast något annat som piggade upp var en överraskningsmiddag som jag var på ikväll för en vän. Han trodde att han skulle ut och äta på tu man hand men när de kom till restaurangen satt vi där, ett helt långbord! Det var en mycket förvånad födelsedagsgris :-) Kul när det blir lyckat - god mat och mycket prat och skratt.

Men nu blir det snart sängen då klockan kommer att ringa ungefär lika tidigt som en jobbdag imorgon.. Det är dags för innebandyturnering för R och vi har en bit att åka. Så, dags att plocka ut linserna och tvätta bort sminket nu.

Det får nog bli en helgblomma imorgon istället :-)
Brukar ni köpa en fredagsblomma? 

21 kommentarer:

http://nouw.com/paulinasj%c3%b6berg sa...

Godmorgon! Hoppas din lördagmorgon började bra!
Åh vad fin bukett älskar blommor och allting 😍 älskar!
Kul med en överrasknings middag! Så himla fint 😍
Kul det var god mat också! Alltid ett plus i kanten

Hannas krypin sa...

Godmorgon! Så härlgt men överraskningsmiddag för din vän. Kan tänka mig att han blev väldigt glad. Jag brukar inte köpa någon fredagsblomma men visst piggar det upp med lite fredagsblomster.

Lillan Kind sa...

Åh så roligt det lät med en överraskningsmiddag för din vän!😃 Jag får erkänna att jag sällan köper blommor, men jag får blommor ibland😊 Buketten du fick av din mamma var verkligen vacker!

Emma sa...

Åh det är ju så kul när man överraskar någon som inte alla är beredd på det!
Den där buketten var verkligen så fin! Snällt av din mamma att ge dig den

Ullie sa...

Men åh va skoj när man blir överraskad så mysigt

Anita Birgitta sa...

Trevligt och skoj med överraskningsmiddag. Åååå vilken underbar fin bukett snällt av din mamma att ge den till dig.

Bylisa sa...

Vilken vacker bukett! Jag unnar mig ibland 🙂 Så roligt när överraskningar blir lyckade, lät trevligt!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ sa...

Du ger dig själv alltså fredagsbuketter annars? Fint ändå att göra det även om det inte blev så just denna fredag. Ibland är ju livet hektiskt :D. Så himla roligt ordnat med överraskningsmiddag. Det är precis sådant man uppskattar :)

Emschen sa...

Vilken ljuvlig bukett.

Kul med överraskningsmiddagen!

Fröken Rödlök sa...

Men åh vilken vacker blomsterbukett, den hade jag velat ha! Vad skoj att ni överraskade honom på det sättet =)

Fnulan sa...

Åh vad roligt att mamma överraskade dig med vackra blomster och att ni överraskade vännen med middag! Ja den buketten var verkligen vacker!!!

Mina sa...

Härlugt med överraskningsmiddag. Det brukar alltid vara uppskattat ❤ Ha en fin kväll ❤

carro sa...

Vad kul att höra att ni lyckades överraska honom riktigt ordentligt där på restaurangen.Hoppas att ni fick en kanonbra kväll ihop hela gänget.

Unknown sa...

åh det var en riktigt vacker blomsterbuket det där må jag säga så fin <3

Amanda Kanterfors sa...

Ja igår har jag för mig att vi hade fint väder men idag det har varit grått och regnigt här. Vad trevligt att gå ut och äta :)

Yela sa...

Va fint med överraskningen! Jättevackra blommor också, önskar jag hade möjlighet att köpa blommor varje vecka men tyvärr inte. Men verkligen älskar fina buketter hemma :)

Lexochlogan sa...

Ja jag brukar köpa, tycker det lyser upp lite och är en sån sak jag gärna unnar mig själv och som dessutom blir fint i hemmet. Men hann inte i fredags tyvärr. Så fin bukett du fick av din mamma.

Wifeey sa...

så vacker blombukett så de va tur din mamma vann den o gav den till dig :D
älskar blommor och färgen som de har men alla bara dör här hemma haha så får vänta tills de att vi flyttat sen blir de massa av blommor här med :D

Amanda malmflod sa...

Vilken otroligt vacker buket❤️

Michelle sa...

Men så roligt o kunna överraska
Sin vän sådär , :)

Sandifighter sa...

Jag brukar aldrig köpa helgblomma, men skulle vilja ha det som premunation. Tänk att få en överaskningsbukett varje vecka ❤
Det lät ju hel härligt med översskningspartaj så där för någon. Ni måste ha haft det utkul 👍❤