26 september 2019

Kurs med fluff

Igår var vi på kurs, W och jag. Jag gick på valpkurs men den fyrbenta fluffiga när hon faktiskt var valp (3 år nu) men hon var alldeles för stimmig då och varken hon eller jag lärde oss nog så mycket. Jag hade mest sjå med att hon inte skulle äta lerklumpar hela tiden...

Men nu fick jag ett infall och anmälde oss till en kurs på ett annat ställe. Och vilken skillnad! Synd att jag inte visste om detta stället när hon var valp. Men, ja ja, nu var det dags för första lektionen och det gick riktigt bra.


Det är inte helt lätt att lära om när man lärt in ett speciellt beteende. Men det är ju precis samma för oss människor. Har läst att det tar 66 dagar att bryta en vana.

Det ska bli spännande att fortsätta de här veckorna men vi får nog också fortsätta med våra pw på morgonen - för oj så mycket hundgodis det gick åt! Ha ha!



17 kommentarer:

Pärla Karlsson sa...

Kul att hittat en bra kurs hur som, hoppas den ger er något och att ni får utvecklas tillsammans. Skulle behöva gå en med min med men det har inte blivit av.

http://nouw.com/paulinasj%c3%b6berg sa...

Men så söt!
Aldrig testat hundkursen innan! Men hört det är super bra
Sugen på testa det om man köper en ny vovve nån gång! ��
Man lär sig ju verkligen mycket och hunden också!

Hannas krypin sa...

Vad roligt med kurs och så bra att det verkar fungera bättre nu när hon ät äldre. Ja, det är verkligen svårt att bryta vanor som man börjat med.

Unknown sa...

åh men vad roligt med hundkurs, och vilken söt vovve ❤️

Jennysvardag sa...

Så roligt att det gick bra för er på kursen i går. Sån tur att du har hittat en bra hundkurs som passar för er :)

Mina sa...

Vilken sötnos ❤ Kul att gå på hundkurs ❤

Michelle sa...

Det ör super bra attman går hund kurs fick oxå en i början utav året och ska snart gå en till . Hunden växer jätte mkt med det :) min hund vågade inte Ens möta andra men nu vill hon träffa alla hundar.

maria sa...

Men kul att ni kunde börja om då, även om det gått några år sedan sist. Klart det kommer bli hund av er ännu ;)

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ sa...

Åh det där låter riktigt bra :D. Kul när man hittar ett ställe man gillar även om det nu var några år efter valpkursen. Men alla kurser är ju bra. Vad är hon för ras? :)

Yela sa...

Men vilken sötnos! Så kul att ha hittat en bra kurs, jag har inte hund men vill gärna ha i framtiden och tänker då att vi ska gå på valpkurs :)

Marie sa...

Vad bra att du hittat en kurs som kändes bra, förstår också att det är viss skillnad nu när hon inte är valp! Har du varit in hos https://www.tormarpalilly.se/ ? Hon har en del hundkurser online och ska snart ha en workshop i inkallning för alla olika nivåer av hundägare. Jätte intressant!🥰🙏

Wifeey sa...

Men va roligt med hundkurser
Vilken kurs blir de?
Riktigt söt hund har du

Amanda Kanterfors sa...

Vad kul att det gick bättre nu på den här kursen och att ni båda hade kul. Ja det här med att bryta vanor är svårt men det går :)

Lillan Kind sa...

Så roligt att gå på hundkurs!😊 Jag minns att det kunde vara väldigt olika kvalitet på dessa kurser, så det var ju bra att du har hittat en bättre kurs nu. Söta Fluff sitter riktigt fint på bilden😃

Fnulan sa...

ÅH herregud 66 dagar??? Då har jag misslyckats flera gången.. jag har hört 22 gånger. Kul att gå på kurs med din bästa vän. KRam

Lexochlogan sa...

Så kul med hundkurs, det gick jag för många årsedan när jag hade en golden valp, det måste vara 20 årsedan (hjälp vad tiden går fort) men det var himla kul. De lär sig ju sig så mycket.

Michaela sa...

Åh vad mysigt med hundkurs. Så fin vovve