25 september 2019

Just nu


Just nu:

Gör: vi oss klara för avfärd mot skola etc. Idag har åttaåringen idrott på morgonen och kan lämnas liiite senare, och då lyxar vi till det med lite lugnare morgon. 
Äter:
 Ingenting just nu. Slängde dock ihop en mangosmoothie till barnen som de precis ätit till frukost tillsammans med en macka. Det kanske blir en smoothie till mig lite senare. 
Tänker:
 Varför ska det vara såå svårt att komma upp vissa mornar? Idag blir det en senare pw, men den blir iaf av! 
Har:
 Precis börjat på en ny ljudbok och det gör det så mycket lättare att gå ut och gå tycker jag. Det får bli dagens tips! 
Hoppas:
 Att det är uppehåll när jag går med den fluffiga fyrbenta och viktvästen om en stund. 
Grubblar på:
 Hur det kommer att gå ikväll när det är dags för hundkurs för mig och den fluffiga fyrbenta...
Önskar:
 Att jag hittar en ny höstjacka. 
Insåg just:
Att jag mest har "praktiska" jackor som passar när man går med hunden, men inte är så snygga när man vill klä upp sig. 
Borde:
 Åka nu :-)

17 kommentarer:

http://nouw.com/paulinasj%c3%b6berg sa...

Låter som en härlig dag! Själv jag oftas svårt att komma upp.
Men efter jag vart gravid vaknar jag as tidigt och vill lägg mig helst innan
Klockan 10! Hahah men det kan man ju inte alltid heller

TwinMom.se sa...

Håller med. Förstår inte varför det ska vara så svårt att ta sig upp vissa morgnar..
Letar också efter en höstjacka men känner nästan att det är onödigt att inhandla nu i och med att det snart är vinter🙈

Josse sa...

Usch jag har just nu så svårt att komma upp just nu!

Emma sa...

Men vilken rolig lista!
Men de där med jackor är så himla svårt! När man väl hittar en höstjacka är det dags att leta fram vinterjackan

Jennysvardag sa...

Vilken bra lista som du har hittat. Skönt med en lugn morgon hemma innan skolan. Det kommer säkert gå hur bra som helst för er med eran hundträning i dag :) heja er

Evahle - en blogg om psykisk hälsa sa...

Ljudböcker är så mysigt att lyssna på tycker jag :) Dock lyssnar jag alldeles för sällan

Jenny sa...

Åh... jag lyssnar mycket på poddar men har inte ännu tagit mig an ljudböcker.
Men det är säkert något jag skulle gilla.

Var lyssnar du och vad lyssnar du på just nu?

kram kram

Elin sa...

Mornar är ingen hit nej. Är en kvällsmänniska.Smoothies är så gott. Jag läser mkt tycker mer om det 😊 försvinna lite. Ha så kul ikväll. Hoppas det går bra

Mina sa...

Vilken rolig lista.
Skönt att kunna starta morgonen lugnt, de dagarna brukar bli väldigt bra ❤

Jennifer sa...

Det är så mycket svårare nu på hösten att komma upp på morgonen :( Ännu en anledning till att jag älskar sommaren ;)

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ sa...

Många tankar där. Tycker du det går bra att gå med viktväst? Har funderat en del på om man kanske skulle skaffa sådant, förstått att det är bra för motionen :)

Anneli - spinkfingerphoto sa...

Hehe för mig är det lika gällande jackor fast med vinterjackor. Men förhoppningsvis hinner jag ordna det :P

Amanda Kanterfors sa...

Vilken rolig lista. Jag tycker det går bättre att gå ut när jag lyssnar på ljudbok eller musik jag med :)

Wifeey sa...

Ljudböcker lyssnade jag en hel del på innan och älskar de
Får börja igen då jag blir så avslappnad av de :D
Mysigt med hundkurs, vad för kurs är de ni ska gå på?
Sålänge man är bekväm i sin jacka så spelar de ingen roll i vad andra tycker och tänker :D

Anna sa...

Åh, så gott med mangosmoothie. Det var längesedan jag tog mig tiden att göra smoothie på morgonen. Kanske ska ta och satsa på det imorgon bitti, om inte sjusovaren i mig tar över och sover tills det är dags att hoppa in i bilen 😉

Hannas krypin sa...

Kul lista att få läsa! Verkligen fångat just nu. Tror jag lånar listan. Jag undrar också varför det är så svårt att komma upp. Idag gick det dock lätt för egen del. Kanske att min morgonseghet börjar vända nu. :-)Smoothie lät gott, jag dödade dock vår mixer för ett tag sedan och har inte köpt en ny än.

Lexochlogan sa...

Måste börja lyssna på någon bok med, det är så rogivande. Både när man är ute och går eller sitter på jobbet (vi sitter i stora landskap med mycket folk så man behöver lyssna på ngt ibland.