07 mars 2019

Stressfri studiedag

Igår hade barnen studiedag och jag var ledig. Det var en riktigt skön dag utan minsta stress. Vi hade en grej inbokad som blev avbokad så vi hade inte ens en tid att passa, bortsett från min sånglektion på eftermiddagen.


Det blev hårfärgning, byte av alla sängkläder, rensning på barnens rum, gemensam promenad med den fyrbenta fluffiga och sedan Mästerkocken på kvällen när J också kommit hem. Idag stod det innebandy och körsång på schemat, med en pappa/make som åkt till Sthlm. Men med lite hjälp av skjutsning till innebandyn och med en dotter som fixade middagen (och fick gott betyg av lillebror!!) så fick vi ihop denna dagen också utan stress.

Jag har dock varit lite gäspig idag så jag ska inte bli långvarig ikväll. Ska bara förbereda lite inför morgondagens middag innan jag lägger mig. Så tar det inte så lång tid imorgon med tanke på att den stora loppan har träning fram till artonsnåret. Så att jag slipper stress även då!

6 kommentarer:

Fnulan sa...

Vad skönt att avboka ibland... Tyvärr gör jag det för ofta nu för tiden. Det låter som en bra dag <3

Jennifer sa...

Underbart med en stressfri dag! Sådana behöver vi fler av! :)

Lillan sa...

Så skönt att kunna slippa stressa ibland ��

Olga sa...

Så himla härligt med stressfria dagar, hoppas ni får fler studiedagar snart! Minns att jag som barn älskade studiedagar

Sandra sa...

Hoppas det är bättre med örat, så duktig hon var som fixade middagen. Skönt för mamma ❤

Unknown sa...

Härligt med en sådan dag. Vi försöker göra lördagar till sådana dagar. Ta dagen som den kommer och göra vad man har lust med. SÅ viktigt!

KRAM