06 mars 2019

Åttaåring, äventyr & öroninflammation

Ja men, oj! Vad hände där liksom?

Vi åkte till Stockholm och fick öroninflammation och en spräckt trumhinna... Ja, alltså L fick det. Så istället för att hitta på roliga saker blev det pendeltåg och närakutbesök på Söder för henne och mig. Sedan blev det antibiotika, örondroppar och kortisonspray för hela slanten.

Men jag tror att R är nöjd med sin födelsedag ändå! För han vaknade ju faktiskt upp som en åttaåring där i Stockholm!! Han hade lite svårt att både somna och sova, det var väl extra pirrigt att fylla år på hotell kanske :-)


Det blev paketöppning i sängen innan hotellfrukost och sedan det han längtat efter så mycket - att få jobba på båtmässan! Han hade fuskjobbat lite på fredagen och gjort det med bravur - men nu var han ju ändå åtta år! Och ja, han är superbesviken över att han inte får åka med grabbarna upp denna kommande helgen också! Så nästa år blir det nog svårt för pappa J att bara ta med honom en helg :-D

Medan åttaåringen tillbringade kvällen med pappa J och våra kollegor, som alla käkade gott och körde bilbana, spelade bildspel och sköt älgar (eller vad det nu var!!) så låg L och jag på hotellrummet och kollade på mello och åt mat som jag hämtat i restaurangen. Kanske inte riktigt vad någon av oss tänkt oss...


Min fina man, som alltid är väldigt omtänksam, såg till att det blev uppskickat lite dricka till mig. Jag undrade hur han tänkte med en hel flaska, men det hade han inte riktigt tänkt sig, utan sändebudet hade nog tagit ett eget initiativ, ha ha! Och jo, det var en hel del kvar i flaskan när grabbarna kom tillbaka "hem".

4 kommentarer:

Liw sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Det lät ju ändå som en mysig helg och din son var nöjd. Det är ju ganska mysigt att mellomysa i sängen med uppskickat dricka också ;)

Johanna sa...

åh nej vilken otur. Men huvudsaken att huvudpersonen vart nöjd och det hör jag ju att han var och pappan får nog svårt och inte ta med honom :)

gulligt med drickan även om det kanske inte var tänkt med en hel stor flaska hihi

carro sa...

Åh nej vad tråkigt att höra att hon åkte på öroninflammation och fick en spräckt trumhinna.Hon måste haft väldigt ont stackarn.Tur i allafall att 8åringen var nöjd med resan och upplevelserna.Ja nu kan pappa helt och hållet glömma att han kommer få åka ditt själv framöver

Sandra sa...

Haha, han hoppades nog på full och gla fru så han kunde få det lite extra trevligt haha
Skoja bara, det var ju snällt av han och servitören ❤