21 februari 2019

Bubble tea & Mochies

L hade en önskan på sin födelsedag - att resta bubble tea. Så trots att twinsen var lite småkrassliga fyllde vi bilen med kids & drog på bubble tea-jakt. Hade hittat ett ställe på nätet som L tyckte verkade ok. När vi hittat dit & plockat ut alla kids ur bilen - var det stängt för renovering! Eh....


Såg besvikelsen i min nyblivna tonårings ögon & googlade snabbt efter ett nytt ställe, som visade sig ligga bara några minuter bort. Boba Club var öppet & vi fick alla vår första bubble tea-upplevelse!


Bubble tea är någon sorts dryck med tapiokapärlor i. Jag ville verkligen testa the real thing så jag tog Rose milk tea, medan L tog en fruktvariant med mango - vilken hon ä l s k a d e! Såå kul! Min dryck var också god, och bubblorna var som små gelebjörnskulor utan smak.

Eftersom L gillade det så mycket testade hon faktiskt det igen idag när vi var på ett mall för lite shopping. Denna gången valde hon bubblor med jordgubbssmak - och de sprack i munnen, som små såpbubblor som liksom poffade i munnen. Hon gillade den varianten också.



Som avslutning på sin födelsedag önskade L mochies, även kallat mochiglass. Detta hade jag visserligen testat en gång tidigare, men mindes inte riktigt hur det smakade. Glassen inuti var riktigt krämig och god & själva mochiskalet som lite småseg kakdeg. Typ :-)

Jag älskar att vår fina tonåring fick mig att testa lite nya saker på sin födelsedag! ❤️

8 kommentarer:

PT Lilla Ax sa...

Men vilka roliga saker att testa! Med min personliga extrema relation till te i originaltappning har jag spontant svårt för bubbelgrejen, samtidigt älskar jag pop-godis och din beskrivning har skapat ett seriöst sug i mig som behöver stillas ;)

Evelina sa...

Gud vilken rolig sak att testa. Känner många som verkligen älskar bubbelte men tror inte det skulle vara något för mig

Madde sa...

Har aldrig hört talas om detta tidigare, men visst blev jag nyfiken. Kommer definitivt testa om jag ser det någonstans.

Therese Carlsson sa...

Har aldrig hört talas om detta men det ser verkligen gott ut både i glaset och på fatet haha

Anna sa...

Jag såg ju det där på Instagram igår. Det verkar superspännande. Jag blev så nyfiken så nu sitter jag och googlar på om det finns någon variant här också.

Fnulan sa...

Men gud vad coolt, har det funnits länge i USA? Och varför kommer det inte till Sverige. DU får fixa det =)

Sara sa...

Bubble Tea låter ju riktigt spännande väntar med förtjusning på den dagen det korsar Atlanten så även vi här hemma får pröva det!

Sandra sa...

Bubble tea låter ju super gott.
Ta med hem åt oss ��