22 februari 2019

Vårtecken, vilohem & vardag

Nu börjar vår sportlovsresa närma sig sitt slut. Vi lämnar vännerna & USA på lördag och kommer hem till Sverige & övriga familjen igen på söndag. Det är en lång flight, men underbart att få hänga med vännerna & guddottern så det är det värt.

Grabbarna i familjen skickar fartfyllda filmer från snölandskap i Italien, foton på pastatallrikar & ser lagom mosiga och solbrända ut efter hela dagar i backarna.

L och jag behöver snarare åka på diet- & vilohem när vi kommer hem, ha ha! Det amerikanska utbudet på skräpmat är sannerligen intressant :-) God glass & galna flingor är bara en bråkdel av vad vi fått i oss under veckan! Och tidiga mornar med småbarn i huset, krassliga tvillingar bör tilläggas, är sånt man snabbt glömmer bort när det inte är ens egna vardag.


Jag ser på riktigt fram emot att komma hem & promenera med vår fyrbenta fluff! Har sett bilder som antyder vårtecken på hemmaplan och det kan jag definitivt stå ut med :-)

Men först ska jag kolla igenom dagens inköp på outleten - än finns det kanske liiite plats kvar i resväskorna hem, ha ha!

11 kommentarer:

Therese sa...

Låter ändå härligt, ni får på var sitt håll det bästa av två världar anser jag ;-D Och så håller jag tummarna att ni får ett smidigt flyg hem! KRAM

Sandra sa...

Så mysigt ni verkar ha det och jag har hört att deras ätande är lite annorlunda än vårt.
Hoppas ni får en fin och smidig hemresa ❤

Fnulan sa...

Det märks verkligen att er resa varit helt fantastisk. Och som du säger, då är det resan värt. Ni får kolla mycket film och läsa. Välkomna hem Kram

Anna sa...

Åh, jag har också varit på outlet i Chicago. Det fanns ingen plats kvar i min resväska på vägen hem kan jag säga ;)

Madelene sa...

Låter ändå härligt att få komma hem när vårtecken visas.

Sara sa...

Hoppas att det finns plats kvar i resväskorna. När det gäller resväskor så måste jag alltid ha köpt sådana av någon konstig kvalitet, varje gång man är utomlands och ska hem igen så tycks de inte gå att stänga igen, innehållet liksom svämmar över trots att jag tycker att jag aaaaldriiiig kan ha shoppat så mycket att det inte skulle finnas plats kvar��

Therese Carlsson sa...

Vårtecken ? jag ser inget vårtecken här i Örebro bara en massa kyla =)hoppas du får plats med allt i resväskan =) hoppas ni har haft en trevlig resa

Michaela sa...

Hoppas.resväskan rymmer allt du vill ha❤

Hannas krypin sa...

Hoppas det fanns mycket plats i väskorna så du kunde fynda rejält. Skönt att snart få komma hem. Vilken underbaring till hund!

Liw sa...

USA är verkligen speciellt. Saknar pannkakor med lönnsirap och hot sundays. Visst kan man kanske hitta det i Sverige också men det blir aldrig riktigt samma sak. :)

Amanda Kanterfors sa...

Vilken härlig semester ni har haft! Här där jag bor har även vintern kommit tillbaka men det är lagom vitt och snö ute men jag hoppas våren är på väg :)