09 februari 2014

Sömn, status & saga

Planen igår var att jag skulle få sova ensam, i L:s stora säng och att båda barnen skulle ligga hos J. Men det gick absolut inte R med på. Han skulle sova med mamma - det fanns inga alternativ för honom. Jag lovade att jag skulle ligga hos honom tills han somnade och sedan flytta över till syrrans säng och han valde nog att inte lyssna på det sista. Jag fick 6 timmars skön sömn ensam i en 120 säng innan R vaknade och hysteriskt skrek på "mamma" eftersom hon (jag) hade försvunnit från hans säng! Det tog en stund att lugna honom men sedan somnade han om hos mig och jag fick vila ett par timmar till. Lycka!

En vanlig syn hemma hos oss just nu. 
R är jättenoga med att fråga om han får kolla på min padda :-)

Dagens status har varit stabil. L har hunnit med att skicka kalasinbjudningar, shoppa lite, en förställning med Duvungarna och sedan kalas på Busfabriken. R har hunnit åka buss med pappa och hänga lite i båtgaraget, meckat lite med en ny byrå till syrran och basta. En riktig pappa-son-dag. Fast mamma fick läsa nattsagan ;-)

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej vännen,
Jag hoppas att ni alla mår bra igen!!

KRAM

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Här hemma är paddan också en stor favvo! Det finns verkligen hur mycket som helst för dom :)

Hoppas allt är bra.

Kramar