09 februari 2014

Mello 2014 - deltävling 2

Off course blir det en liten "Popprinsessan tycker till om mello" även efter deltävling 2. Tyckte generellt att det inte var någon höjdaromgång. Ingen riktigt bra låt faktiskt.



JEM: Gillar typen av låt, men tycker inte riktigt att den går in. Nästan lite svårt att höra exakt vad de sjunger emellanåt.
The Refreshments: Puh, nej, riktigt dålig faktiskt, enligt min smak. Tycker inte alls att det var något fräscht med den låten utan det lät väldigt mycket som något gammalt.
Manda: Inte dålig, men inget jag komr ihåg när den slutat.
Panetoz: En riktig Panetozlåt som förmodligen kommer att gå varm på radion. Synd att den är på svenska, för jag tycker inte att det ska vara på svenska i Eurovison. Men det är en glad låt.
Pink Pistols: Gillade tempot i låten, men tyvärr var inte heller denna låten jättebra. Lite Alcazar-ligth över det hela. 
Sanna Nielsen: En Sanna-ballad. Den växer säkert när man hört den några gånger.  Och den kommer förmodligen att spelas sönder på radion framöver. Sanna sjunger grymt säkert och bra.
Little Great Things: Väldigt mycket Green Day över grabbarnas utseende. 90-talskänsla. Inte dåligt. Men inte wow på något sätt.
Martin Stenmarck: Återigen synd att den är på svenska. Men den känns proffsig på något sätt. Martin har också en väldigt säker röst. Tyvärr ingen jättebra låt detta heller.

Jag kanske kommer att ändra mig när jag hört låtarna fler gånger. Men så här kände jag igår när jag jag mellon och hörde låtarna. Att jag tyckte att det fanns fler bra bidrag i första omgången kan faktiskt bero på att jag hörde vissa av låtarna 2-3 gånger under genrepet och sedan på tv. Omgång 2 hörde jag bara på tv, dvs kanske bara en gång. Ska bli spännande att se/höra nästa omgång.


2 kommentarer:

Helen.HUSnrNIO sa...

Ingen höjdardeltävling alls.
Inte heller den första föll mig särskilt i smaken.
Hoppas på tredje då och i år är första gången jag inte ens kolla tupp startfälten i någonslags media så det är totalt blankt när vi bänkar oss på lördagskvällarna.
W vet mer än jag typ, ja till och med M, hade koll på att Yohio var med för två veckor sen :O

Trevlig måndag!

Jenny sa...

Nää inga höjdralåtar men de som gick vidare var iaf de bästa.
Kram