30 januari 2014

Nu outfit & en härmapa

Ikväll har hon fått sin dräkt! Återigen ville hon vänta tills sin födelsedag, men vi tyckte att det kändes tråkigt för hennes skull. De som inte har dräkt på träningen på stå längst ut i kanten och sedan står alla i bältesordning. Och det var en glad tjej som kom hem från träningen med sin pappa och ville visa vad hon lärt sig idag!

Det som är extra roligt är att hon gillar båda sina nuvarande aktiviteter trots att hon börjat på dem utan att känna någon där. Utan någon av sina kompisar med sig. Nu hoppas jag bara att hon lär känna några nya vänner där.

Vänner... L har lite svårt att vara vän med pappa J för tillfället. Den där attityden som jag skrev om för ett tag sedan visar sig mest mot J just nu. Jag tycker att det är pest när L och jag bråkar, men det är nästan ännu värre att stå vid sidan om och se två personer man älskar bråka med varandra. R han bråkar mest med alla. Och så härmar han mig och säger "Hörde du vad jag sa?" :-)

3 kommentarer:

Jenny sa...

Usch ja. Tjafs och bråk med och mellan sina älsklingar är jobbigt ibland...
Så kul att det är kul för henne och var tuff hon är som går utan vänner hon känner från början. Jag tycker det är väldigt positivt för jag vågade aldrig det som barn.
Kram till er!

Maria sa...

Härligt att hon gillar det!
S gick också till karaten utan att känna någon, vilket jag blev väldigt förvånad över! Men jag tror att det var bra för henne för hon verkligen "växt" enormt under denna tid.
Fy för detta tjafs. Tycker nästan det är värre när S & R bråkar, bättre hon trilskas med mig ;)

Kram kram

Tina sa...

Så FIN hon är! Ja fy för tjafs! Jag får panik när G bråkar med barnen. Tycker det är superjobbigt att lyssna på. Önskar dig en jättefin fredag finaste! KRAM