28 januari 2014

Mikrofonstrul & ordförklaring

Idag hade L en förpremiär med teatern för olika förskolor, bland annat lillebrors :-) Jag tycker att det gick mycket bättre än på genrepet, hon vågade sjunga ut bättre. Sedan var det lite strul med mikrofoner och en del som missade några repliker, men jag hoppas att de sätter det på söndag när det är premiär på riktigt.

Det var så roligt idag när vi åt middag och kollade lite på ett klipp om föreställningen på HD. L sa att hon verkligen tyckte att det var roligt och ville hålla på med det hela året och nästa också. Det kändes nästan som en kärleksförklaring till aktiviteten och jag tror att hon kommer att växa i takt med erfarenheten.


Tack alla snälla som orkat kommentera mitt inlägg om antibiotika! R har inte visat några tendenser på att han skulle vara krasslig idag, förutom möjligen att han klöktes igen vid mellis på dagis.  Förstod av Helens kommentar :-) att alla kanske inte vet vad "klökas" är, men det är alltså när det låter som om man ska kräkas. Så länge han inte verkar krasslig kan jag inte göra något tycker jag...

Nu kommer pappan i familjen snart hem, om några timmar. Hela familjen längtar efter honom!  Det blir troligen två glada barn till frukost imorgon. 

6 kommentarer:

Tina sa...

Åh vad duktig hon är fina L! KRAM

Evelina sa...

va kul att hon hittat rätt! ser fram emot att se Henne i melodifestivalen om några år ;-) kram

Maria sa...

Kul att L har hittat sin grej!
Hoppas att J kom hem som han skulle.

kram kram

Martina sa...

Klökas är väl ett annat ord för hulka kanske. Jag tolkar det så iallafall :-)
Hoppas han kryar på sig.

Maria sa...

Men du din stackare :(
Jag orkar inte heller ta mig ut i snön, räcker med promenaderna jag MÅSTE göra för hundens skull.
I går hade jag verkligen lovat att följa med till backen....men jag slapp i slutänden ;)
Du får komma hit till mig en helg så kan vi shoppa tillsammans!! Helgen 14-16 mars är jag själv hemma så då kan du komma hit och bo hos mig :)

KRAM KRAM

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. sa...

Vad roligt att hon har hittat något hon verkligen tycker är roligt!

Hoppas du får en härlig helg! Kramar