13 augusti 2013

Malmö, mc & museum



För att minska den där semesterstressen lite så sa jag direkt ja när kompis B föreslog ett besök på Malmö museer idag. Jag hade absolut ingen aning om vad jag hade att vänta mig, men både jag och L blev positivt överraskade och jag skulle gärna åka dit igen. Vi hann bara med en bråkdel idag.

Men det var liksom det som var det roliga - ett museum där barnen faktiskt får röra och prova!Där man kan gå in i en riktig u-båt eller provsitta på en motorcykel. Där man kan leka med leksakståg eller prova att stå i ett riktigt lok. Där man får trycka på knappar och klättra och leka.

Och det kostade bara 40:-!!! Man betalar bara för vuxen, och då överkomliga 40 kronorna. Och i det priset ingår flera olika museer, även om vi bara hann med en del av ett idag. Jag säger bara wow! Om den prissättningen funnits på fler museer så kanske det hade lockat fler besökare.

Nu får vi se om besöket tröttade ut R något så att nattningen ikväll blir något lindrigare än de två senaste. De har varit lite långdragna om man säger så..

6 kommentarer:

Maria sa...

Lät som ett riktigt roligt museum! Och ett mycket bra inträdespris.
Är så galet trist att lägga en massa pengar på bara inträde...

kram kram

Jenny sa...

Nu blir jag sugen på Malmö ju ;)
Kram

cecce sa...

Malmö museer är verkligen ett bra ställe:-)!!

Och nu ses vi snart! Välkommen på söndag<3!


Kram Cecce

Livet på Citronodlingen sa...

Bästa sortens musuem :)

Linda K - Hemma hos Klintons sa...

Låter ju toppenbra :) . Och vilket bra pris dessutom. kram

Unknown sa...

Det är sjukt bra där! Akvariet i slottet är det bästa tycker vi! =)