14 augusti 2013

Soft semesterdag

Idag vaknade jag till världens åskoväder. Lite skönt på ett sätt, eftersom det då var "ok" att ligga kvar i sängen och bara ta det som det kom. Jag kollade på tv, R lekte och L sov ;-Såå skönt!

Efter en soft förmiddag åkte vi hemifrån med uppdrag att hitta en skolväska till L. Hon hade lite tankar om vad hon ville ha så det var lite kul. Vi började med lunch på Max men det var en besvikelse. Dålig service och ganska trist sallad till min Low carb-burgare. De lyckades göra fel två gånger på vår beställning och jag fick inte ens ett "ursäkta". Nej, istället fick jag plocka fram plånboken två gånger efter att jag betalt, eftersom de gjort fel..

Sedan betade vi av sex affärer innan vi hittade DEN! Väskan som L blev lite småkär i. En tuff väska som kommer att passa henne bra.


Hemma fick L och jag lite kvalitetstid när lillebror sov en stund. Vi byggde ihop lite Lego. Eller L byggde - och sedan ville hon att vi skulle leka med det... Ahh, jag har såå svårt för att spela de där rollspelen, men jag försöker en liten stund iaf :-)

Totalt omotiverad sprang jag sedan en liten runda i regnet. Kändes tungt, men nu vill jag verkligen komma igång igen. Kom hem lagom till den salami- & mozzarellafyllda köttfärslimpan var klar att ätas.

En väldigt soft semesterdag börjar nu lida mot sitt slut.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Det låter som en bra dag.

Stenströms Bloggeria sa...

Låter som en riktigt skön dag.
Jag är också urusel på att leka , måste helt klart bättra mig :)
Kul med lite nytt till skolan . Minns själv hur man köpte bokpapper och etiketter osv men det gör man ju inte längre här i alla fall :(

Kram

Maria sa...

Jag klarar inte heller av de där rollspelen, S tycker jag är jätte fjantig ;)
Heja dig som tog dig ut trots regn!!

kram kram

Tina sa...

Hej vännen! Vad roligt att hon hittade DEN väskan! Får vi se den? Skönt med en soft dag, det behöver man ibland! KRAM

Linda K - Hemma hos Klintons sa...

Åh vad trist med bemötandet på Max :( . Vad duktig du är som är ute och springer i regnet :) . HOppas du får en härlig fredag! Kram kram