25 januari 2012

Otursonsdag

Den här dagen började verkligen inte bra. Jag var så otroligt uttråkad och aningen bitter över att mina vänner skulle åka på utflykt utan mig - som fick vara kvar hemma för att inte sprida eventuella kräksjukebaciller efter pappa J.
Jag övertalade familjen att vi skulle hitta på något för att jag inte skulle få ett psykbryt så vi bestämde oss efter frukost för att åka ut i skogen och grilla korv. Sagt och gjort, familjen taikon packade in allt i bilen och det tog sin lilla tid. När allt är inpackat och jag letat reda på mina överdragsbyxor gick det plötsligt inte att stänga förardörren... Ahh! Så det var bara att packa över allt i den andra bilen och åka till verkstaden, med pappa J i bilen med dörren som inte gick att stänga och vi andra som följebil.

Vidare till affären för att köpa lite korv och bröd och så till skogen. Där pappa J drog sönder en "knapp" i åkpåsen... och där batteriet plötsligt var slut i kameran när jag skulle ta kort...   
 

Fast det var gott med korv. Och när vi kom hem tog vi en värmande bastu. Ja, inte R då :-) Och så åt vi kladdkaka som jag egentligen gjort år mina vänner. Och som inte alls var LCHF med sin vita toblerone. Och jag har med R:s "hjälp" städat lite i en garderob. Eller på golvet i en garderob. Hittade en hel hög olästa tidningar. Hittade mina löpardojjor som jag köpte för... lite mer än 1,5 år sedan. En vecka innan mitt gravidillamående började. Skorna är fortfarande kvar i sin kartong - oanvända. Men nu kanske jag skulle kolla om de känns bra. Hittade en tidning med "kom igång med jogging" också så det var kanske ett tecken :-)
Imorgon är det en ny dag, nya tag. Jobb och dagis igen. LCHF igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon hjärtat! Ja idag är det en ny dag med nya tag! Vissa dagar blir allt bara fel! Massor av kramar!

Maria sa...

En del dagar bara blir fel....spelar ingen roll vad man gör.-(
Men idag är det en ny dag & jag hoppas att den kommer att bli bra för er!

kram kram

Cissi sa...

En del dagar går verkligen allt fel! Hoppas verkligen idag blir en bättre dag och att bilen går lätt att fixa!