26 januari 2012

En gnagare i familjen


Idag såg jag tand nr 7 i munnen på får lilla gnagare. Undrar om det blir värre och värre ju fler tänder han får, för han gnager på precis allt. ALLT!

I em är det dags för sim för L. Det är lite bökigt att ta med R till simhallen och jag är imponerad av dem som har med sig mer än två barn dit. Puh! Förra gången somnade han under L:s lektion så jag fick hålla min 10-månaders gnagare i famnen samtidigt som jag hjälpte L med schampo osv. Fast det gick det också :-)

Det ska bli intressant att se hur L beter sig i em, för hon är inte riktigt sig själv på simmet. Hon är jätteduktig, men väldigt disträ. Hon lyssnar inte på simtränarna så hon är inte riktigt alert när det är hennes tur. Hon har ingen framåtanda och är alltid sist i tur att göra saker. Inte alls som hon är i "vanliga livet". Det är intressant att studera henne :-)

3 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

hihi ja i den åldern käkar de verkligen på allt ;) . Hoppas du har det toppen fina. kram

CiliaH sa...

Oj vad de poffar fram de här tänderna :) hoppas simmet gick bra!

Kram

Divan sa...

Hon kanske inte tycker det är så skpj eller känner sig osäker?