13 februari 2011

Hemma

Det känns skönt att vara på hemmaplan igen. Det var nog inte helt smart att åka till Gbg trots allt, för jag kände mig ganska stressad över situationen att ha en bit hem om något skulle hända. Efter mello fick jag väldigt ont i magen och det är otroligt jobbigt att inte förstå varför det gör ont. Magknip? Värkar? Molvärk? Jag ville bara hem.

Sov uruselt och det var skönt när det blev morgon så att jag kunde gå upp. Det kändes lite bättre när jag fick en suverän frukost uppe på vån 23 på Gothia. Mums vilka smarrigheter där fanns!

Nu är det bara att konstatera att det är bäst att jag håller på mig behagligt avstånd till vårt bb tills mini vill komma ut. Även om det kommer att dröja. 
Nu är familjens tre tjejer (två tvåbenta och en fyrbent) samlade och vi har spenderat em med att kolla på en Barbiefilm. Nu blir det en liten dog-walk/cykeltur/promenad för oss innan det blir för mörkt. Lite senare ikväll kommer pappa J hem och då är hela familjen komplett igen.

Btw, har jag helt missat att det är Alla hjärtans dag imorgon och inte förberett något alls... Får nog fnula ut något tills imorgon....

7 kommentarer:

Therese sa...

Jag sitter också och funderar på en sista-stunden present till maken. Lutar åt något ihopknåpat kort, men jag vet inte? Säg till om du kommer på något!

Annica sa...

ja hemma bäst=)
men det e faktist inte långt kvar nu tillmini tittar ut=)

kram

Östblomman sa...

Skönt att mini valde att stanna kvar i magen, kanske var för mycket (dålig) schlager utanför :). Jag älskar melodifestivalen men håller med dig om att det känns som det skulle räcka med färre deltävlingar... vissa låtar är verkligen bara utfyllnad. Önskar jag kunde se det live här i Linköping på lördag, men kan tyvärr inte :(. Må så gott!

Pernilla sa...

Du har ju bästa presenten i magen ju. Gissar att han inte kan slå det ;)
Kram

Therese sa...

Ja håll dig nära BB nu *ler* Å ett gulligt sms kommer man långt med ;-) KRAM fina du!

HUSnrNIO sa...

Låter osm en bra idé att du håller idg inom räckvidd för förlossningsavdelningen... Hoppas du kommer på ngt lite extra till idag. Ha en fin Alla Hjärtans Dag!

Ingela la la sa...

Nä nu får du nog vara hemma så jag inte behöver oroa mig för sånt oxå..
Mysigt att ha familjen samlad igen :)

Stor kram