13 februari 2011

Deltävling 2

Efter mina åsikter om mello1 kommer här detsamma om gårdagens festival.

Brolle
Vad är det alla gillar med Brolle? Jag tycker att han är slajmig... allt för självsäker på ett oattraktivt sätt. Men visst var låten medryckande och värd en plats i finalen. Meen, jag kommer att tycka att det är pinsamt med alla Elvis-gester om han skulle blir vår representant i Europa...

Loreen
Ganska bra uptempolåt. Lite synd att hon skulle vara så konstig på scen bara. Typ puckelryggig och lite mystiskt. Men också mitt val att gå vidare.

Babsan
Oh no. Jag fattar inte varför vi har med sådana bidrag. Det passar ju inte alls i sammanhanget, utan är mer en krogshow. Och tyvärr, Babsan kan inte ens sjunga.... Med tanke på publikstödet i Gbg så var jag faktiskt lite orolig där ett tag att hon/han skulle gå vidare.. Puh!

Bettan
Men fy vad trist låten var. Säkert jättefin om man lyssnar på texten, men uh vilken Sissel K-wannabe det kändes som.

Sanna
En schlager. Tyckte att den skulle vidare, men tyvärr var den inte så bra som Sannas låtar brukar vara. Och det är inte en sådan låt som jag tror att vi ska låta representera Sverige, för det är så typiskt svenskt och det funkar liksom aldrig längre. Och sorry Sanna, men du såg ut som en tant! Why?

The Moniker
Knäppkul låt. Mycket Beatles-inspiration. Galet och knasigt. Men kanske därför den borde gå till final? Vi kanske skulle våga vara lite annorlunda för en gångs skull? Kul att Daniel har samma gester som när han var med i Idol, där han för övrigt var grym.

Anniela
Lät mest fjantig på svenska. Som en dålig Leila K Electric kopia på svenska. Tyvärr tyckte jag inte ens att tjejen kunde sjunga speciellt bra. En låt som glömdes direkt när den slutade.

Christian Walz
Jag gillar Christian Walz, men tyvärr dog hans röst bort på plats i Scandinavium. Jag kunde inte höra texten. Låten var lite Salem al Fakir-stil och kommer säkert att bli en radiodänga. Hoppas bara att han rakar av sig det fjantiga maskeradskägget.

Det var rätt 5 bidrag som gick vidare till andra delen enligt mig. Och det var väl rätt låtar som gick vidare. Men jag tycker att det är lite för många dåliga bidrag med i själva tävlingen. Kanske inte borde vara 4 deltävlingar längre..

3 kommentarer:

Louise sa...

Jag tycker också brolle är lite slajmig men snygg & en mycket bra artist! & Sanna tyckte jag var otroligt snygg igår, mindre tantig än med sitt pagehår utsläppt. Gillade också Loreen. Ttckte att Walz skulle gått vidare hellere än The Monikel eller vad han hette men annars ok som gick vidare.

Potatishäxan sa...

Jag tycker att Brolle är snygg. Mums. Gillade Loreens låt. Sannas är hemsk. Hon är proffsig och tonsäker men tantig och trist. Vad faaan var det för klänning??

Unknown sa...

Osynk var en underbedrift, kändes ju pinsamt att se munnarna på Rickard och Marie inte gå med ljudet.

Vi satt på våning 2, vart satt ni?

Kram!