02 februari 2010

Snöstorm, dans och prickig pojke

Brr, fryser så. Huvudet dunkar. Ska snart gå och lägga mig. Tror dock att huvudvärken beror på att jag varit grymt dålig på att dricka vatten idag. Funderade starkt på att skippa dansen för L, speciellt eftersom hon inte ville dit. Men jag tog mig i kragen och åkte till dansen, trots den begynnande snöstormen. Och jag är glad att vi gjorde det för L tyckte att det var himla skoj när vi väl var där.

När jag hämtade L på dagis så berättade en av fröknarna att en pojke eventuellt hade vattkoppor. Hon tyckte själv att det såg ut så, men föräldrarna hade sagt att någon kollat på det och sagt att det inte var vattkoppor. Det är faktiskt nästan så att jag hoppas att det är det och att L får det. Inte för att jag vill att hon ska bli sjuk, men det hade varit skönt att ha det överstökat. Hon är ju en riktig kliare och jag är medveten om att det kommer att bli tufft den dagen hon får det... Fast när jag inser att det tar mellan 10-20 dagar innan sjukdomen bryter ut från det att man blivit smittad så vill jag nog inte att hon får det.



Ok, dags att gå och lägga mig. Snart. Sov gott!

3 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Vattkoppor är inte kul, men skönt att få det överstökat som du skriver. Våra har haft det tidigt, Johanna var 2,5 år och Viktor 1.5. Jag vill också styla om min blogg. Har hittat nåt ställe där man kan hämta hem nya mallar men det funkar inte... =(. Hur har du gjort?

Jenny sa...

Ja, nä usch hua för vattkoppor även om de är skönt att få det överstökat! Jag hade det när jag gick i årskurs 6 och var hemma i tre veckor, tror inte det fanns någon del på kroppen som var utan en koppa, fruktansvärt!

Men hoppas Astrid får det tidigare och i mindre form än vad jag hade ialla fall :)

Hoppas ni haft en mysig kväll, kramisar på dig vännen!

Louise sa...

Vattkoppor är jobbiga men bra att få så tidigt som möjligt. Ebba hade det när hon var just fyllda 2 år opch Eric för nästan exakt ett år sedan, vid 3 1/2 år.Har de visat prickarna för en läkare är det dock inte troligt att det är vattkoppor iofs för läkare brukar se det direkt. Det kan ju vara svinkoppor, mollusker eller ngt annat.

Här har mannen kräkts 3 ggr inatt :-( så snart ligger kanske hela familjen i magsjuka :-( Vi hoppas att det är ngt han ätit ändå för ´det har inte varit så intensivt som vinterkräkan brukar vara...den som lvere får se...

Kram