02 februari 2010

Morgonstund..

Okej, jag har inte ens duschat ännu, men L vaknade på gott humör och har badat en lång stund, trots de vanliga protesterna innan hon väl är i badet. Jag fattar inte vad det är med det, hon vill ALDRIG bada/duscha, men ÄLSKAR det så fort man bara får i henne i badkaret och då vill hon inte gå upp. Skumt. Lite som protsterna kring dagis och dansen. Hur som helst, det var inte det jag skulle skriva om, utan hur skönt det är att ta det lugnt på morgonen. Som sagt, jag är inte ens i närheten av klar själv, så jag kanske ändrar mig mot slutet av inlägget.. men just nu känns det skönt. Känns skönt att inte en enda gång ännu ha sagt "Vi måste skynda oss!" vilket jag egentligen bestämt mig för att försöka låta bli att säga till L, men det händer allt som oftast ändå. Känns skönt att L är duschad, insmorjd och tandborstad och nu får en stund framför barntvkanalen och att jag nu kan gå in i duschen utan att känna mig stressad.

Detta är fördelen med att ha en "träningsmorgon" då jag inte tränar pga min förkylning, men nackdelen är att jag inte just tränar...

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Det gör så mycket att få en lugn och skön start på morgonen. Tror det betyder lika mycket för de små som för oss stora.
Min stora kille är likadan som L. Vägrar att duscha men sen kan han tömma varmvattenstanken om jag inte stoppar honom. Tydligen ganska vanligt med barn.
Hoppas resten av dagen fortsätter som den började.
Kram

Louise sa...

De är SÅ jobbigt när man bara hör sig själv återupprepa "skynda dig/er nu", "nu är det jättebråttom" mm mm mmm varje morgon. Både jag och barnen är trötta på det, men gör jag INTE det då händer ju ingenting & vi blir sena...förstår inte lösningen på detta riktigt...

Kram!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Malva älskar att bada och minst en gång om dagen blir hon ledsen när hon inte får:)

Rebecca sa...

Vad skönt att hinna med allt det där på en morgon. Här hemma är det snabba puckar på morgonen, alla vardagar. Hoppas din förkylning ger med sig snart.
Kramar Rebecca