06 februari 2010

Sömnstörningar och spontana gissningar

Jag kan inte sova.. Det där jäkla viruset som angrep min dator igårkväll bara snurrar i mitt huvud. Ja, eller rättare sagt är jag otroligt störd över att ha fått virus och kan liksom inte släppa det.

Jag hade suttit och knåpat ihop en liten mello-nostalgi som jag tänkte dela med mig av. Men någon av bilderna som jag sparade ner på min pc måste ha varit boven i dramat... och hur som helst så ligger hela mitt nostalgi-inlägg på den andra datorn. För en gångs skull så skrev jag det i word, vilket jag aldrig brukar göra annars. Men, men, nu är det väl bara att hålla tummarna att jag kan få hjälp att bort skiten från datorn. Inte inlägget då, utan viruset....

Tittar jag ut genom fönstret nu så ser det ut att bli en ganska fin dag, men man vet ju aldrig. Vi har lite hemmafix att göra på fm, sedan ska L och jag träffa vänner och hitta på något bus innan vi ska se deltävling 1 ikväll. Tycker att det har stått förvånansvärt lite om melodifestivalen i tidningarna hittills så jag har knappt koll på vilka som tävlar ikväll.

Kollade lite snabbt nu:
  • Ola - blir ju en radiohit oavsett hur det här går
  • Jenny Silver - tror jag inte på, för mycket mellanmjölk över det hela
  • Linda Pritchard - spontant tror jag inte heller den går vidare, men kommer säkert att spelas på radio
  • Pain of Salvation - hmm, just den stilen ligger ju lite i tiden nu så man vet aldrig..
  • Anders Ekborg - ett riktigt musikalbidrag låtmässigt.
  • Jessica Andesson - tyvärr tror jag inte detta går hem heller.. Tråkigt, för jag gillar Jessica. 
  • Frispråkarn - Nej, nej, nej.
  • Salem Al Fakir - Kan nog funka.

Men jag brukar ha fel så det ska bil kul att se hur det går :-) Hmm, utan att ha sett bidragen, utan bara hört en snutt på svt, vad tror jag då? Ola och....... Anders Ekborg går vidare. En spontan gissning.

4 kommentarer:

Therese sa...

Svar - ner kommer man alltid, UPP var det stora problemet ;-P

Och fy för virus...

Och här sitter jag grön av avund då svägerskan i detta n är på väg till Ö-vik och melodifestivalen för att se den live från rad 10...

Ha det gott!

KRAM

Jessica sa...

Jag hade inte ens fattat att det var melodifestivalen, så kanon att tom få lite input om startfältet av dig vännen! :)

Frida-Fantastiskamamman.blogg.se sa...

Men här har det hänt grejer, JÄTTEFINT!!! En lyckad renovering skulle man kunna säga hihi.
Nej usch vad tråkigt med virus, sånt vill man inte ha på sin pc. Håller tummen för att den försvinner lika snabbt som den kom.
Ha en mysig kväll med familjen!
Kram<3

Linda sa...

Fy vad tråkigt med virus, halva ens liv ligger ju i datorn nu mer så jag hoppas det går att få bort och att allt du har i datorn går att rädda.

Jag hade inte en aning vilka som skulle vara med i kväll ens förrän läste det hos dig nu, hoppas det blir någon bra låt som vinner i år bara så vi slipper skämmas:)

Kramkram