20 september 2009

Summering

Det har inte varit någon enkel dag idag.. fast det ska det kanske inte vara efter en kräftskiva med 33 gäster? Det var en kul kväll igår, goda kräftor och mycket snaps. Och till och med hot shots!! Ha ha, nu snackar vi nostalgi :-) Och så var det sing star för fulla muggar, under discokulan - givetvis!

Insåg, när vi satt där i tältet på gräsmattan och sjöng 15 snapsvisor att det nog inte lät så där superbra för grannarna... Undrar också lite över varför jag var tvungen att fråga tonårstjejerna som kom ut från grannarna (medan jag var på en liten promenad med en vän som kände att hon behövde lite luft) vem av dem som bodde där och informerade henne om att vi hade lånat osthyvlar av dem.. Jodå, verkligen vuxet beteende..

Jag hade ruskigt skoj, och hoppas att alla vänner också hade det. När jag vaknade vid 8 imorse (gick och la mig vid halv fyra) försökte jag verkligen somna om, men det gick inte. Låg och försökte komma ihåg om jag hade tvättat mig i ansiktet innan jag la mig, och jag hade ingen ögonskugga kvar så det bör jag ha gjort.. dock hade jag en del mascara kvar så jag är inte helt säker...

Det var inte lika kul att komma ner imorse och se slagfältet.. Fy bubblan alltså! Hade en vän som hade somnat på soffan, och han låg kvar där :-) Det var popcorn över hela köksgolvet och köket såg ut som en smärre krigszon - och då hade vi ändå gjort det enkelt för oss och kört engångstallrikar, plastglas osv. Terassen och trädgården går inte ens att beskriva... Men efter ett rejält städtag börjar det nu likna något igen. Hoppas på en rejäl regnskur i natt bara så att doften av gamla skaldjur avtar.. Framåt eftermiddagen började jag själv bli människa igen, fast jag såg ändå inte fram emot middag hos svärföräldrarna.... Vet inte när jag festade loss så här senast?

Tror att kvällens citat var något i stil med "Jag värdesätter möten med nya människor" när Potatishäxan bet av sin 2 centiliters-snaps...

Nu är det snart nattning av L (som tryckt i sig en stor del av en chipspåse och druckit saft framför en My Little Pony-film som ser ut som om den är gjord på 70-talet...). Efter det ska jag väcka J här på soffan och kolla på "Män som hatar kvinnor" och troligtvis också äta lite chips....

6 kommentarer:

Frida sa...

Hihi men KUL hade du iaf eller hur;D
Låter som en fets ni kan lev alänge på hihi.
Hoppas att huvud & kropp får en bra vecka iaf.
Kramar<3

Potatishäxan sa...

TACK tusenfalt för igår! Vilket röj, det var längesen jag var på en fest med så mycket ös och så många mycket fulla individer. Kände mig som 20 igen! Fast idag har jag känt mig som 78. Det känns inte som om jag bet av en enda snaps, snarare som om jag hade halsat en flaska per snapsvisa...

Har lite ångest för röran, det kändes inte bra att lämna er med allt, det var verkligen ett slagfält. Hur har det gått med fåtöljen? =) KRAM och TACK igen!

Mamma Russin sa...

hej och hå..
vilket party vännen.. :)

Wojtan sa...

Hej

Hot shot! Det var inte igår man drack det ( jo, för dig då)
Låter som om ni haft en trevlig fest alla fall.

Kram

CharmKatti sa...

Vilken kväll!
Jag visste att jag skulle ha kommit ner, det där hade jag behövt, en riktig genomkörare liksom!

Åsa sa...

Det låter som en hejdundrandes fest. Låter kul fast man får lite ångest dagen efter över städandet å annat