18 januari 2019

Five on friday - helgen

Äntligen fredag! Vissa veckor är den där fredagen lite mer efterlängtad än andra. Idag är en sån fredag.

Mina 5 om helgen då:

Fredagsmys
Ikväll blir det fredagsmys deluxe med tjongiga kycklingbollar & nudlar, chips & dippa, Talang, pussel och soffhäng.

Innebandy
R ska spela sin(a) första innebandymatch(er) imorgon. Det ska bli spännande och jag ser fram emot att vara med honom och håller tummarna för att han ska lyckas göra ett efterlängtat mål. För då får han en liten plankett som han lääängtar efter :-)

Klassfest
Imorgon är det också dags för klassträff med gänget från grundskolan. Det känns heeeeelt galet när jag inser att det är 27 år sedan jag slutade 9:an. Hur kan det vara det??? Jag är ju bara typ 32-isch..... Eller var det 42?!? Några av klasskompisarna såg jag när det var 10-år sedan vi slutade, men det är ju också ganska länge sedan nu... Så det ska bli otroligt spännande att se vad som hänt med alla de här åren.

Tropikariet
På söndag ska R och jag till Tropikariet på ett event anordnat av LM Event. Det ska bli jättekul och spännande. Både R och jag gillar att hänga på Tropikariet och nu hoppas vi få lite behind the sceene information eller upplevelser :-)

Sånglektion
På söndag ska jag på årets första sånglektion. Det var länge sedan nu så det ska bli kul och säkert lite tufft. Har inte övat så mycket med det där sjungandet heller över jul & nyår. Men jag fylls alltid av energi under mina lektioner!


Vad ska ni hitta på i helgen?

26 kommentarer:

Elisa sa...

Vilken härlig helg det låter som att det kommer bli!
Heja heja innebandy! Hoppas bollen prickar målet. :)
Vad kul med klassträff! Känns inte klokt vad tiden går. Jag kan knappt tro att det är 14 år sen studenten i år, haha.

Moa Larsson sa...

Låter som att ni har en helt fantastisk helg framför er. Min sambo hatar talang så har fått kolla avsnitten i efterhand, men det är ju rätt fint det också, då kan man kolla utan reklam direkt på Cmore. Jag hoppas att ni får lite sportslig tur med innebandyn!

Pärla Karlsson sa...

Fullspäckat ja, men det låter som ni kommer få en grym helg. Här ser det ganska så planlöst ut just nu.

Marie Karlsson sa...

Ohh vad roligt att gå på klassfest, kul att se hur alla är idag

Therese sa...

Så kul med klassträff! Men, ja., tiden går ju alldeles för snabbt! Jag förstår inte alls vad som hände...
Själv har jag inte mycket planerat alls för helgen. Möjligtvis en del avloppsrenoveringsplanering.. kanske inte "skitkul" precis..

Emelie sa...

men vilken härlig helg du har framför dig! Vi ska också ha fredagsmys med talang, perfekta familjeunderhålling! :-)

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★ sa...

Så roligt att du ska på klassfest imorgon :). Jag var aldrig på den vid tio och kommer förmodligen inte gå vid 20 heller ;). Är inte så social på det sättet, men tror det är jättekul för andra att gå på :D. Fredagsmys låter jättemysigt :)

Björn sa...

Roligt, sånglektion, matcher och klassträff måste ju vara häftigt!? hehe, det skulle ja med vilja gör, är 32 år i dagsläget vet inte när det är dags för min del med återträff, =) ska ta det så lugnt som det bara går i helgen.

Sara sa...

Idag ska jag och dottern kila iväg på musikal är det tänkt, tillsammans med min mamma. När jag sa att vi skulle ha tjejkväll så sa min 3-åriga son;”Okej, jag har Killebäckskolan med pappa ikväll men mammakväll imorgon!”. Så jag får försöka hitta på något med honom då också tänker jag.
Fredagsmys lät inte helt fel och självklart håller vi tummarna för att innebandymatchen ger ”rätt” resultat!

Unknown sa...

Men vad kul, det finns ett tropikarie i Helsingborg som jag brukade åka till när jag var liten. Aldrig sett ett event där dock :)

Madde sa...

Så kul med klassfest :-) Spännande då man inte träffats på så många år, och se vad de andra varit med om. Dela gärna med dig sen

Sarah sa...

Jag älskar fredagar :) Så mysigt med soffhäng och godsaker :) Spännande med klassträff :) Hoppas du får kul :)

www.nouw.com/hanilas sa...

Låter som du har en skön helg framför dig, älskar fredagskänsla när man har en hel helg framför sig. Skulle gärna åka till tropicariet jag med. Älskar djur. Hoppas klassfesten blir lyckad.

olga sa...

Åh men vad kul med reunion-klassfest, jag har alltid velat gå på en också men det är ingen som anordnar haha. Du får gärna berätta hur det var i ett senare inlägg!

lindalii sa...

jaaa här blir det också fradagsmys med talang, älskar det. dottern ska ha en kompis över så de sover i vardagsrummet framför tv:n. gött! ha en fin helg!

Jennysvardag sa...

Så mycket roligt ni har inplanerat i helgen. Roligt att R spelar sin första innebandy match. Jag ska hålla tummarna för honom i morgon. Så mysigt med fredagsmys :)

Sandra sa...

Vilken mysig helg. Oj, oj klassfest, det hade vi typ 2009 tror jag, men jag gick inte. Blev ju mobbad så jag kände inte att jag hade något gemensamt med dem då och troligtvis inte nu heller ��
Jag hoppas du får riktigt kul ❤❤

Snabela sa...

Vad kul med klassfest. En sån skulle jag vilja gå på med dom som jag gick med upp till sexan.

Chanelle sa...

Vilken rolig helg du har framför dig! Klassträffar är så roliga, jag har bara vart på en träff och det var efter 3 år bara haha! Men skulle vara kul att ha en till��

kathrinea sa...

Men vilken mysig helg det låter som :) så spännande med klassfest och träffa alla igen efter alla åren! Här ska vi mest ta det lugnt i helgen då minstingen fortfarande är lite sjuk och hostig så ska bara mysa hemma :)

Madelene sa...

Så rolig helg du kommer få. Det blir verkligen återhämtning för mig då jag har ont i ryggen

Junitjej sa...

Vilken underbar helg du får!!! Hoppas klassträffen blir lyckad!

Unknown sa...

men så mycket kul, och klassträff från grundskolan, wow, vad roligt.. Umgås du med några av de fortfarande?

Hannas krypin sa...

Vad roligt att läsa om dina planer. Klassåterträff var jag på för några år sedan och skulle gärna gå igen och se hur alla förändrats. Vad roligt med sånglektioner. Det skulle jag gärna göra med. Älskar att sjunga.

Fnulan sa...

Men herregud hur ska du hinna med allt? Försök andas emellanåt. Jag anmälde mig till söndagen men fick inte komma. Ville ju ses! Kram

Amanda Kanterfors sa...

Det låter som en bra helg lugn men ändå med roliga saker att göra. Fredagsmys låter som en bra början för att hämta lite ny energi :)