19 september 2009

Lugnet före stormen

Har fortfarande inte hunnit läsa några andra bloggar direkt, så det blir väl som en hel roman när jag får tid över!!

Det är nu ca 3 timmar tills våra kräftskivegäster börjar ramla in. Eller jag hoppas att de inte ramlar in, snarare ramlar hem sedan i natt någon gång :-) Det känns bara så himla konstigt.. J har nu åkt iväg för att lämna L hos farmor och farfar, samt köpa det sista och fixa sångbladen som vi glömde skriva ut igår. Och så ska han hämta en vän på flygplatsen som kommer från huvudstaden för att käka lite kräftor med oss!! Helt spontant bjöd J honom igår och han hakade på. Lite crazy! Och jag har aldrig träffat honom. Själv sitter jag och försöker få ihop en bra playlist, samtidigt som jag har satt igång strykjärnet för att stryka min klänning. Annars känner jag mig lite sådär. Vet liksom inte vad jag har kvar att göra... Känns bara som om det är småsaker som jag inte kan göra så långt innan.. Det känns som om jag har glömt något viktigt?!??

Sångbladen är på väg, snapsen är på kylning, kräftorna ligger i kylen, baguetter är på väg hem, kaka blir det ingen utan gör det lätt för mig och kör med choklad och den ligger i skåpet.... Discokulan är uppsatt och karaoken inkopplad :-) , pajer står klara i kylen... vin finns, bubbel, finns, sprit finns och läsk finns.. kaffe/te finns.. Shit, vad har jag glömt????

3 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hej hopp..
oj oj oj.. det vankas kräftskiva.. super roligt att en spontangäst dyker upp..:)

hoppas ni får det roligt..

KRAM

Frida sa...

Hoppa satt ni fick en suuuuuuuperhärlig kräftskiva fylld med massor av skratt & gooood mat.
Kramar<3

Tant Janet sa...

HOppas att ni hade en superduper rolig kräftskiva, enligt planerna blev det nog årets höjdare!! Ha en bra dag!