17 september 2009

Det är lite mycket nu

Såå, nu har jag slutat på mitt gamla jobb och börjat på mitt nya. Sista dagen på mitt gamla jobb möttes jag av den här bilden när jag kom till jobbet...Så snacka om ironi, jag som tyckte att det var lustigt förra veckan... Men jag valde ett passade lösen som hade med dagen att göra :-)

Blev lite mer avtackad och fick ett presentkort på underkläder - aldrig fel! Och så blev jag bjuden på middag och vin på kvällen. Det röda vinet hette The Slammer och var riktigt gott, men det verkar visst inte finnas på systemet..

Annars började jag alltså min nya karriär igår inom familjeföretaget. Det känns bra, men jag är supertrött idag. Fast det brukar man ju vara när det är en massa nya saker att försöka få in i huvudet. Och J åker iväg på tisdag och kommer hem efter en vecka så jag känner mig stressad att lära mig så mycket som möjligt på de här få dagarna. Och så har jag kräftskivan i huvudet också, så det är en massa tankar som trängs.

Men, sånghäftena är klara. Lite annat smått och gått som jag inte vill skriva här :-) är klart. Tältet är uppe, bord och bänkar är på plats. Nu sitter jag och fnular med inköpslistan men det är såå svårt! Vet aldrig hur mycket man ska beräkna och jag tycker ändå att vi har en hel del fester.

Nu ska jag försöka natta min lilla älskling, som sovit dåligt två nätter i rad. Hon har varit ganska stånkig i andningen och jag hoppas att det inte blir mer än så. Jag har själv så svårt att sova när hon ligger bredvid och andas kort och snabbt. Men mornarna har faktiskt gått över förväntan trots viss brist på sömn.

Har inte hunnit varken läsa eller kommentera hos min favobloggare på ett tag. Men jag har inte glömt bort er! Det är bara lite mycket just nu! Tror för övrigt att det ska bli mitt nya. Innan var det "Det löser sig". Men "Det är lite mycket nu!" passar nog bättre för tillfället..

5 kommentarer:

jessica sa...

Kanske en kombo passar bra de flesta gångerna?
"Det är lite mycket nu, men det löser sig"

Ingela la la sa...

Grattis till nya jobbet då ;) Klart att det är mycket i början på ett nytt jobb, även om det är i familjeföretaget.
Jag tycker oxå att det är svårt att beräkna när man ska ha gäster, många gäster. Det värsta är ju om det tar slut så jag har alltid alldeles för mycket :)

Kram på dig och hoppas du får sova ordentligt inatt.

CharmKatti sa...

Det löser sig har oxå alltid varit mitt mantra, men börjar inse att det kankse inte alltid gör det...
Det var lättare förr, på den gamla goda tiden:-)

Kram!

mammagladh - snälla, stötta mig sa...

Grattis till nya jobbet! Du ska se att du får ordning på allting med tiden :-)

Diana sa...

Förstår att det är mkt i början om det är ett nytt jobb! Har själv en hel hög med böcker att läsa, inte det lättaste när man har järnbrist... Man blir så SEG i huvudet av det! Hoppas allt är bra! KRAM