07 september 2009

Ironi, musik och lampan

Imorse när jag kom till jobbet och startade datorn möttes jag av en bild liknande den nedan:
Fast för mig stod det 7 dagar. Och jag har (hade) 7 arbetsdagar kvar.. Dvs jag var tvungen att byta lösenord! Fast jag bara har 7 dagar kvar.. Snacka om ironi!

Eftersom min lilla skrutt valde att vakna strax efter att hon somnat igårkväll så hade vi ännu en sömnlös natt. Eller, ja, hon somnade igen vid 2, och då hade J somnat och börjat småsnarka.. vilket jag absolut inte kan somna till. Det som störde mig allra mest när jag låg där vaken med min sprattlande dotter bredvid/över mig, var att jag inte fick något gjort. Om det bara hade varit jag som inte kunnat sova hade jag kunnat tända lampan och läsa lite, skriva lite listor på allt som snurrade i huvudet eller gå upp och göra något vettigt. Nu låg jag bara där och väntade på att sömnen skulle komma tillbaka till L och mig.

Trots bristen på sömn de senaste nätterna var jag på ganska bra humör när jag körde till jobbet. Inte ens de tre vägarbetena som gjorde att trafiken stod helt stilla långa stunder gjorde mig stressad. Jag hade nämligen lite nya skivor i bilen och lyssnade på riktigt härlig partymusik halv åtta på morgonen! En bra start på dagen!

Ikväll hoppas jag på bättre sömn. L somnade i en minut i bilen på väg hem från dagis. Hon var som en disktrasa i kroppen när jag lyfte ur henne. Jag satte ner henne på marken direkt för att hon skulle vakna till och hon grät och skrek om vartannat eftersom hon bara ville sova. Så nu hoppas jag verligen att hon vill sova när jag ska natta henne om ett par minuter.. Håll tummarna!

10 kommentarer:

Soya sa...

Hihi, tröjsn hittade jag skrämmande nog på H&M webshop, likaså benvärmarna, haha.

Frida sa...

Håller mina tummar för er...
Massor av kramar<3

Pernilla sa...

Hoppas, hoppas, hoppas liten somnar och SOVER. Det är ju hur jobbigt som helst när de inte gör det.
Ny partymusik som ger gott humör. Vad är det? Är det bra låtar att springa till? Söker ny musik för min är gammal. Saknar förslag tyvärr.
Lycka till i kväll och i natt.
Kram

diana sa...

Åh, vad mysigt! Vi lyssnar på massvis av musik, Bo Kasper, SPA musik, jazz... Typ allt! =) Så hoppas bebisen känner igen det som din gjort! =) Tack rara för kommentaren! Vad hittar du på i höstrusket? Har nu en liten frågestund i bloggen, kika gärna in! =) Kram

Elin - Ett hus till oss sa...

Hoppas nattningen går utmärkt så hela familjen får sova :)

Kram Elin

Wojtan sa...

Hej

Ja du, detta med barn som inte sover känner ju jag till :(
Hoppas ni snart får ordning på det för det sätter verkligen sina spår att sova dåligt.

Min fotokurs börjar nästa onsdag, den 16/9 och jag längtar så mycket.

Kram

Cinsaga sa...

Puh,,, stackars liten. Hoppas hon sover gott i natt !

Rebecca sa...

Hoppas verkligen att ni sover sött nu hela familjen. Celine brukar med vara ruggigt trött efter dagis, hon hade kunnat somna för natten vid 16-tiden.
Spännande att jobbytet är så nära nu.
Massa kramar Rebecca
Har förresten fixat med bloglovin-knappen nu så den bör funka.

Frida sa...

Hoppas att du haft en bra dag & att du mår bra !
Massor av kramar<3

Shimmer sa...

Nu har vi fyllt på www.shimmer.nu med Disp, Joico och Urban Couture! Kika in och berätta hur du tycker det ser ut!