15 augusti 2009

Skunk, stekpanna och snygging

Vaknade upp imorse och insåg att det luktade skunk i vårt kylskåp. Eller det luktade konstiga kräftor. Vi köpte ett paket vanliga röda igår och ett paket havskräftor som vi lät ligga framme lite för tining, och inför natten la vi in dem i kylen. Kan säga att de hade läckt... Vi torkade och sköljde av allt i kylen, men nog sjutton luktar det fortfarande... så morgondagens mission blir nog att plocka ut allt igen och sanera... igen.

Och historien med kräftorna slutar inte där. Nej, när jag öppnade paketet med havskräftorna, som var J:s, så såg de ut som räkor i storlek. Han blev lite besviken, men besvikelsen stannade inte där. Det visade sig att de var råa... Så det var bara att dra fram stekpannan och kocka lite, sedan blev J nöjd med sina skaldjur. Kanske inte vad han hade planerat, men gott ändå. Mina röda var helt ok, fast lite för hårda i skalet om jag ska vara lite kritisk.

Dagen har vi spenderat på jobbet. J:s jobb, och snart mitt. Vi har flyttat ut J:s alla saker från ett rum och satt in i ett annat. Sedan har vi monterat ihop nya möbler för mitt kommande kontor. Det verkar bli jättebra och jag är helnöjd. Lite gardiner också så ;-)
Kvällen har vi spenderat med att titta på "Åter till Cold Mountain" - som visade sig vara en lååång film. Hyffsad, men lång och dramatisk. Insåg att jag ogillar krigsfilmer, eller rättare sagt krigsscener - troligtvis eftersom jag har så svårt att se vem som är vem när alla springer omkring i rök, dimma och det skjuts till höger och vänster. Men det var ganska trevligt att titta på Jude Law :-)

3 kommentarer:

plingan sa...

Skaldjur kan verkligen lukta illa. Särskilt när man slängt skalen i komposttunnan och det dröjer två veckor innan den töms...:)
Jude Law kan man gärna stirra sig blind på. Han är en riktig mumsbit!

Ha en skön söndag!

Rebecca sa...

Vilken osis med kräftorna, sånt luktar inte hallon!

Och ang. Jude Law, han är en riktig läckerbit som man mer än gärna tittar på.

Du en kväll med må-bra-film och lite mys lät helt absolut lockande. Det tycker jag vi ska slå slag i saken och göra faktiskt.

Hoppas ni har en mysig söndag.

Kramar

Charmkatti sa...

Juddan är mycket trevlig att titta på:-)
Du, ställ in ett glas med ättika i kyeln så är en ruttna lukten borta på ett kick!