14 augusti 2009

Överraskning, vågen och kvällen

Hade en klump i magen halva dagen tills det visade sig att det verkade gå att fixa filerna på hårddisken. Har nu kopierat över allt till en annan disk (hoppas jag) och ska göra en back up asap. Och så ska jag skicka iväg en massa bilder för framkallning så fort jag bara kan, ifall det skulle hända något mer..

Så det var en kul grej som hände idag! En annan kul grej hittade jag i brevlådan. Hittade ett litet paket/brev adresserat till mig. Hade ingen aning om vad det kunde vara och blev jätteförvånad när jag såg att jag vunnit en bok! Jag hade helt glömt bort att jag varit med i en tävling på mammabloggarna.se där man kunde vinna priser från Lilla fjärilen design. Denna vann jag!

Jag som aldrig brukar vinna något blev jätteglad för min vinst!

Nu har jag precis ätit gott grillat som maken fixat. Han fixade även disken och har nu bikat iväg för att hyra en film medan jag sitter här och softar och L kollar på Dora på tv. Det känns som en bra dag! Och det gick hyffsat på vv idag, med tanke på att jag ätit precis vad jag velat hela sommaren. Plus sedan sista vägningen, men minus sedan i måndags :-)

Snart blir det nattning av L och så en Wallander på dvd. J ville att vi skulle ställa klockan imorgon, men då sa jag nej. Hello, vi sover ju säkert absolut längst till halv nio och då behöver man fasen inte ställa någon klocka! Imorgon blir det office-make over :-)

6 kommentarer:

Mamma russin sa...

hej hopp..
tog du ett minus ? :)

och grattis till din vinst från mammabloggarna.. vad var det för täving?? undra hur det gått med de tävligarna som var igång där innan det "stängde" ner sidan.. försvann det bara måntro?? sur, jag var med i ett par bla den lilla datorn.. den hade varit rolig att ha, hihi...

då kör vi en vecka till nu då , lika duktiga ska vi vara eller hur, hiih...

kram vännen

Potatishäxan sa...

Skönt att det ordnade sig med filerna och fotona! Min bärbara dator lider av minnesbrist och lite allmänna ålderskrämpor, jag måste rensa, bränna och spara undan för att sen installera om skiten. Har de flesta foton på skiva, men tänk om jag missat nåt... Blir nog en del dubbel-bränningar kan jag tänka mig!

Popprinsessan sa...

Mamma russin, jag gör ett undantag och svarar här i min egen blogg också, för det är kanske fler som undrar samma sak. I brevet jag fick står det "Vi har valt att inte driva Mammabloggarna.se vidare för stunden men eftersom vi har pågående tävlingar har vi valt att avsluta dem och dra vinnare utefter de tävlingsvar som har kommit in. Och just du är en av våra vinnare i tävlingen som vi har haft i samarbete med..."

Dvs, de verkar avsluta de tävlingarna som var pågående :-)

Mamma russin sa...

ok..:) så glad jag blir..: då har man ju en chans att få en rosa liten skönhet..:)

kramelilram

Sessan ☆ Prinsessan sa...

GRATTIS ;D Dom är ju så fina Lilla Fjärilen böckerna.

Hoppas du haft en skön kväll & att helgen blir super skön!!

Kram

charmkatti sa...

Grattis!
Jag vann oxå, ingen bok, utan såna där helt onödiga små påsar som var styckförpackade:-)