20 juli 2009

Uttråkad, blogg och cykel

Idag har jag inte gjort mycket. L och jag betade av 4 affärer för att hitta en snygg pärm till mina blogginlägg. Jag har tagit tag i det här med att skriva ut allt jag har skrivit, så att jag har kvar det även om den här bloggen skulle försvinna. Kanske lite onödigt, men det är ju som en dagbok och jag glömmer så fort vad jag har skrivit.
Annars har L mest varit på bråkigt humör. Eller, bråkigt är inte riktigt rätt ord. Hon har trilskats. Hela tiden. Även när vi har haft kul. Har idag lovat henne att om hon inte bråkar på 10 dagar så ska hon få en stor cykel. Vet inte om det var rätt metod, för nu kommer vi säkert att tjata om den här jäkla cykeln så fort hon börjar bråka... Vi får väl se de närmaste dagarna.

Annars har jag lagt in lite musik i iThunes. En ny ljudbok av Michael Connelly. Och fixat lite tvätt. Och de där vanliga vardagsbestyren. Men nu är jag lite uttråkad. Och trött. Och min jäkla ryggvärk kommer och går. Det knakar och knäpper som värsta majbrasan när jag rör på mig.. Ska sätta mig en stund framför tv:n och så ska jag försöka komma i säng tidigt ikväll. Imorgon är det någon typ av äventyr på agendan och jag känner att jag behöver ha fullt med energi för att inte bli irriterad på småsaker. Vill att det ska bli en rolig och mysig dag imorgon, men hela familjen. La familia.

4 kommentarer:

CharmKatti sa...

Usch vad jag känner igen mig. Det är ett evigt tjat på ungarna, från ungarna och åt alla håll egentligen.

Kramar och ha det så kul imorgon på äventyret!

Louise sa...

Sommarlov tar lite på krafterna. Ungarna blir otroligt lätt uttråkade och om de leker så är det ngt som låter mycket eller stökar ner massor. Men på något sätt är det ändå skönt att vara lediga ihop, man får se till att aktivera mkt. Iaf hos oss, för då märks inte gnäll & gnöl så mycket.
Hoppas er metod funkar. En ny cykel är ju en stor grj att se fram emot!

Kram

Wojtan sa...

Hej

Vad smart att printa ut bloggen och spara i fin pärm. Det ska jag nog också ta tag i.
Jag började ju att skriva för att ha till barnen, även om det nu blivit en del av min vardag.

Kram från mig

Rebecca sa...

Jag hade lätt varit snäll i 10 dagar för en cykel hihi.
Hoppas ni haft en rolig äventyrsdag idag!

Kram Rebecca