19 juli 2009

Elvis, Johnny & June

Ha ha, inte nog med att jag vann en country-skiva (jag vann en förra året också..), ikväll har jag sett "Walk the line" för första gången. Det första som hände var att jag började gråta eftersom Johnny Cash hade en så fruktansvärt elak pappa.. Jag kan bara inte förstå hur man kan vara elak mot sina egna barn...

Det andra var att jag var tvungen att googla eftersom jag inte direkt kan säga att jag har hört talas om June Carter innan...

Det tredje var att jag förundrades över hur jag hela tiden trodde att Johnnys liv skulle vända till det bättre, men ack nej...

Tyckte också att det var lite intressant att Elvis framställdes vara den som introducerade honom till droger.

Tyckte i alla fall att det var en bra film. Ganska mysig trots en massa hemskt. Nu måste jag gå upp och pussa på min älskade dotter och så hoppas jag att hon aldrig ska känna att jag är elak mot henne!!!

3 kommentarer:

Åsa sa...

Skulle också vilja se den filmen, eller många filmer men tiden finns inte där. Ja de där kändisarna har det inte lätt, inte som vi!!!
Tror nog Elvis var en ful typ, det blir man väl när man använder droger....

CharmKatti sa...

Såg oxå den filmen igår. Den var bra. Johnny cash var väldigt bra tycker jag, men egentligen slog han ju inte igenom ordenligt förrän på äldre dar. Och som många andra så har han sålt rätt bra efter sin död vad jag har förstått.

Unknown sa...

Jag tittade också på den filmen för förts gången för lite sedan, jag blev helt såld. Jag tycker den är så otroligt bra, blir nog att man ser den ganska snart igen :) Kram frida