22 juli 2009

Pang!!

Fan. För första gången i mitt liv har jag råkat ut för det. Det sa bara pang.
Igår var vi i Halmstads äventyrsland och det var riktigt kul! Vädret var perfekt, inte för varmt och inte regn. Lagom mycket folk. Nästan allt var perfekt anpassat till +3-åringar och de åkte karuseller för glatta livet, L och hennes kompis I. Karusellerna gick så länge att L nästan blev trött på deti bland. "Jag vill inte åka mer!"

Det enda som var lite komplicerat var den gigantiska luftkudden.Först var det jättesvårt för L att komma upp. Sedan var det jättesvårt att komma ner. Hon fick panik när alla hoppade runt omkring henne så hon kom inte upp på benen. En mamma som var uppe på kudden fick hjälpa henne ner och det kunde gått riktigt illa eftersom mamman själv ramlade den sista biten ner och L:s ansikter var millimeter från en träbalk på marken. Men det gick som tur var bra.

Vi hade som sagt en toppendag och skulle dra oss hemåt vid kvällningen. L vägrade att kissa innan vi satte oss i bilen, och somnade sedan nästan dirket. Vi tyckte då att det kanske vore lämpligast om vi stannade direkt och tog ut henne för att kissa så att hon inte skulle kissa ner sig i bilstolen. Sagt och gjort. Maken stannade bilen, jag tog ut L, som givetvis blev jätteledsen över att bli väckt, men hon kissade och när vi var klara skulle jag lyfta upp henne i famnen för att bära henne tillbaka till bilen. Det var då det hände. Jag böjde mig neråt, och det sa bara pang! Ryggskott!! För första gången i mitt liv! Vilket skit!!

Och idag skulle vi ut i skogen för att leta efter kantareller och blåbär. Tjo! Det kan jag ju fetglömma! Ska väl vara glad om jag överhuvudtaget kommer in i bilen idag...

...fortsättning följer....

4 kommentarer:

Soya ★ sa...

Åh nej, jag avundas verkligen inte det där ryggskottet :(

Ja det där med att rensa leksaker var ju en bra idé. Kram

Åsa sa...

Stackars dig!!
HAr själv inte råkat ut för det..än.
Krya på dig

Rebecca sa...

Usch för ryggskott, har haft det ett flertal gånger! Stackars dig.

Ja vi har haft en jäkla otur med det tekniska, hoppas verkligen diskmaskinen kommer innan helgen, man är ju lite bortskämd men det tar ju sådan tråkig tid att stå och diska efter varje mål.

Krya på dig och hoppas det snart känns bättre.

kramar

Potatishäxan sa...

Aj aj aj, din stackare! Har aldrig haft ryggskott. Hoppas du mår bättre snart. KRAM!