22 april 2009

Jobb, dammsugning och chai

Idag har vi haft trist info på jobbet, varselinfo och ortsnedläggningar osv. Verkar inte beröra mig, men det är ju ändå jobbigt. Det berör ju mig ändå eftersom det blir konsekvenser av att ett visst antal slutar. Kanske därför jag är så förbenat trött idag (också).

När jag kom hem från jobbet och hade hämtat L och varit inne på polisstationen och hämtat mitt nya pass (äntligen!) så höll jag på att däcka i soffan. Men som tur var ringde telefonen och jag tvingade mig upp med lite ny energi. Hade bestämt med maken att vi skulle ta ett rejält städtag ikväll, eftersom vi ska vara borta i helgen och det inte kommer att finnas någon tid att städa då. Och det är lustigt - jag mår genast såå mycket bättre så fort det är ordning och reda här hemma. När det luktar rengöringsmedel och det inte ligger hårtussar från hunden på golvet (det kommer det att göra redan imorgon, men ändå..). Ändå ska det vara så jädra svårt att hålla ordning! Fattar inte det! Och ännu mer otroligt är att under tiden maken skulle dammsuga huset så ringde det till honom 5 gånger. Tror ni att han sa "kan jag ringa upp om några minuter?" ??? Nix. NIX! Han pratade i telefon tills jag fick ropa att maten var klar, eller att "nu får du väl ändå ge dig!"! Det tog honom ungefär 1,5 timme att bara dammsuga - och såå stort hus har vi verkligen inte!! Men, jag ska inte klaga nu är är ju rent iaf. Eller halvrent, för vi hade visst inget rengöringsmedel att torka golven med, och när maken föreslog diskmedel blev jag något tveksam... Sköt upp det hela till morgondagen. (Vilket var en strategi, för då är jag på kören så det blir ändå maken som får fixa det. Och med tanke på vår håriga hund så blir det ett varv till med snabeldraken imorgon innan torkningen av golven! Ha!)

Nu sitter jag och väntar på att en vän ska höra av sig om en eventuell kvällspromenad. Jag vill ut och ta en rask promenad, för jag tycker inte att det händer något på vågen trots att jag minskat matintaget. Väntar 10 minuter till, sedan går jag själv så att det inte blir för sent. Det är ju Greys-kväll ikväll! Ser redan fram emot en kopp chaite här i soffan. Med en filt. Japp.

1 kommentar:

Åsa sa...

Ja det är ju aldrig kul att tjata, man gör det hela tiden på barnen så man kan väl få slippa på mannen!! Min e likadan men han bättrar sig, ser min arga blick. Kan tro att telefonen är inplantat i handen ibland!

Visst får man sådan energi att gå ut på kvällarna tom barnen vill bara vara ute..

Trist med jobbet å med arbetskamraterna som man förlorar.