20 april 2009

Bus, dans och trötthet

Oj, idag kom visst tröttheten ifatt mig. Det var möhippa i helgen. Har inte vågat skriva något om det här på bloggen, för det kanske skulle vara olämpligt för en viss läsare.. :-) Hur som helst blev den kommande bruden väldigt överraskad – hon hade inte förväntat sig något alls, kanske eftersom hon faktiskt undanbett sig en hippa. Men sådant får man faktiskt inte välja, eller hur?!! Hippan var anpassad efter bruden ifråga och hölls väldigt lugn. Om man bortser från att vi var på ett danspass – latino jam! Det var kul vill jag lova! Och det kändes ganska bra att göra olika moves (fast jobbigt! Och svettigt!) ända tills jag tittade i spegeln… Då kände jag mig som Gloria i Madagaskar! Eller Muminmamman. Det såg inte alls lika snyggt ut i spegeln som i mitt huvud :-D

Även om det var en ”lugn” möhippa så blev det inte så mycket sömn. Och så skulle jag upp tidigt och hämta maken som kom med flyget från Kina, vilket iofs var väldigt trevligt. Och sedan rusade bara allt på.. hämtning av dotter och hund hos svärisarna, ut på promenix i skogen, handla lite mat inför grillning, varför inte passa på att bjuda in några vänner? Förbereda maten och dra ett snabbt varv med dammsugaren, käka och umgås, plocka undan all disk, natta dottern osv osv. Kände mig inte speciellt trött igår, men brukar vara ganska uppe i varv när det varit lite sömn, framför allt om jag druckit lite alkohol kvällen innan. Men nu, måndag efter lunch. Rena paltkoman.

11 kommentarer:

Ingela la la sa...

Jag förstår att du är trött idag =) Jag håller med dig, klart man ska ha möhippa, fast jag tycker att man ska göra den som ni gjorde efter personen i fråga. Huvudsaken är ju att blivande bruden har kul. Jag är inte så mycket för det här med pinsamheter på löpande band..

Hoppas du tar dig ur paltkoman snart ;-)
Kram Ingela

Tant Janet sa...

Förstår att du är trött, jag är också helt slut idag, skrev just om det. Det klart man ska ha möhippa det kan man inte slippa undan om man ska gifta sig.
Kram

Tant Janet sa...

Ser att bröllopet redan är på lördag, vad kul.

Popprinsessan sa...

Ingela, nej pinsamheter är inte min grej. Gjorde klart för alla, inför mitt eget bröllop, att jag verkligen inte skulle uppskatta att gå utklädd på stan. Vill helst inte utsätta andra för det heller.

Tant Janet sa...

Hej, kul att du ska få testa en spikmatta, men första gången kan det ju göra lite ont så du får kanske ge den en chans till om du inte skulle gilla det. Hoppas du orkar upp på crossen då... håller utkik här så kanske jag kan peppa dig lite. Ha en bra kväll!

Jessica sa...

Ville bara säga hej :-)

Katinka sa...

Det brukar ju vara så. Man går upp i varv och först när kroppen lugnat ner sig lite är man helt slut.
Hoppas du får chansen att ta igen dig lite nu då...

Potatishäxan sa...

Ha ha, du är inte ensam om att känna dig som Gloria :-). Skönt att du inte ser ut som hon i alla fall. Vore jobbigt för knäna =) Moto moto gillar i alla fall stora tjejer, har du sett Madagaskar 2?

Louise sa...

Paltkoma? Fniss..det var ett nytt uttryck för mig :-)

Hoppas att du idag känner att du fått sova ikapp/komma ikapp lite.

Godnatt! nu skall jag gå och nana :-)

Duracellmamman sa...

Låter som en underbar helg!!! Kan tänka mig att vönninan blev överraskad!

Kramis

CharmKatti sa...

Det kunde varit jag. Jag är så bra på att bjuda in vänner så där spontant, det liksom bara flyger ur mig. Fast jag tänkt stunden innan att inte kväll, nån annan gång. Och så rätt som det är -Ska ni stanna och käka, eller kom ner om en stund så bjuder vi på mat!
Varför är det så?
Oftast blir det ju hur trevligt som helst, men ibland kankse man säger det fast man inte riktigt vill...