01 mars 2009

Muffinsmysterium?

Igår innan jag skulle åka så plockade jag ihop några muffins och la i en påse till min mamma. Något annat pockade på min uppmärksamhet en stund och hux flux var påsen borta! Jag fick göra en ny muffinspåse. Är det någon som vill betta på hur många dagar det tar tills jag hittar den ursprungliga påsen med Leilas Banana chocolate chips muffins?

Jag har alltså inte hittat den idag... Och sååå stort hus har vi inte... Nog för att hunden D skulle äta upp muffinsen om hon fick möjlighet, och i all hast skulle säkert muffinsformarna halka ner i hundmagen, men påsen??

2 kommentarer:

CharmKatti sa...

Visst är det märkligt?
jag gör samma sak hela dagarna, lägger ifrån mig saker som jag verkligen inte kan hitta. Har missat många färjor från ön pga av detta.
Och ang om hunden har ätit eller inte, jag hade ju en new foundland förut, hon åt allt hon kom över. Allt ifrån O'boypaketet till ett helt paket med after eight, men då sorterade hon bort dom små svarta fodralen:-) det var skickligt tycker jag!
Så, ja, hunden kan nog vara väldigt skyldig, eller så ligger påsen i frysen eller kankse i badrumsskåpet eller på nåt annat fiffigt ställe!

och jag tycker klart att du ska samla mod och hänga med, det skulle vara såååå kul att träffas på riktigt!

Popprinsessan sa...

Ja, det ska bli spännande att se var jag kan hitta den, för om hunden vore skyldig borde det ju finnas några ledtrådar..

Ahh, ska fundera lite till på galan.. Måste nog surfa in och läsa om det en gång till :-)