01 mars 2009

Mello i Malmö

Nej, det blev ingen sovmorgon igår. Inte idag heller. Igår blev det en riktigt jobbig dag då jag redan på morgonen kände att jag var på dåligt humör. Och L var på mig precis hela tiden! "Mamma!", "Mamma!". Hon var verkligen inte tyst i 3 sekunder igår! Och hon gjorde precis som hon ville, hela tiden. Jag vet inte hur många gånger jag fick smärre utbrott och sedan kramades vi och bestämde att vi skulle vara vänner resten av dagen. Men, det var nog mest jag som lovade... och bröt mitt löfte när hon fortsatte vara påfrestande! Ahh! Det var inte alls så att hon var elak eller dum eller så, men bara sååå jobbig! Svårt att förklara! Att min älskade lilla prinsessa skulle vara jobbig? Nej, men inte hon :-)

Hur som helst, var galet förvirrad när jag äntligen åkte iväg till Melodifestivalen i Malmö. Mamma och jag fick jumboplatserna, höööögst upp! Men man såg ju bra änå :-) Nackdelen var väl snarare att det var låångt till scenen (Thank you för alla storbildsskärmarna!) och att man inte riktigt kom i stämning när man bara hörde sin egen röst tjoa och tjimma liksom. Men det var ändå kul! Undrar om det var ungeför som när jag var i Gbg, att låtarna var bättre på plats? Vad tyckte ni andra?

Agnes - Påminde mig mycket om Hero. Eller rättare sagt om Perellis framträdande. Tighta kläder, mycket glitter osv.
Star pilots - Tyckte faktiskt att den var kul! Ok, låter väl som andra låtar, men det är det ju många bidrag som gör! Hade ingen aning om att det var Johan Becker som var med!
Alfvengren - trist... och vad hade hon på sig?
Sahlene & Haukaas - Bra! Härligt dunk! Trist att den inte gick längre.
Thorleifs - What can I say? Inte riktigt min stil. När det gäller dansband är jag liksom mer Magnus Carlsson eller Mathias Holmgren.
Sarah Dawn Finer - Såå mäktig på plats! Jag älskar hennes röst! Kanske inte så kul att skicka en ballad till Eurovision, men..
Next 3 - Nix. Inte min grej.
Malena Ernman - Tyckte inte att den var superbra, men den kan nog bli bättre. Gillar egentligen kombon operapop. Tyckte dock att låten påminde väldigt mycket om Kempes egna Vincero. Men det är kanske något sådant vi ska skicka för att kunna slå i Europa?

Annars tror jag att vi måste skicka typ Alcazar eller BWO eller så för att kunna slå. Å andra sidan har det varit lustiga bidrag som vunnit de senaste åren. Vet inte ens hur låtarna går. Det är inte som förr när man spelade vinnarbidraget på radion HELA TIDEN.

Och btw, gillar fortfarande inte Mede. Tycker att hon är ganska plump i vad hon säger. Men jag upplevde det som om hon inte tittade ner i sitt manus riktigt lika mycket igår. Kanske äntligen blivit lite säker?

3 kommentarer:

CharmKatti sa...

Åhh, känner så väl igen mig. Det är så jobbigt såna där dagar. Ingenting stämmer, man vill bråka med allt och alla, men ändå inte. det är jobbigt att bråka med sina barn, men dom känner nog likadant. För ibland när jag frågar Lovisa varför hon är så arg hela tiden så brukar hon svara -jag vill vara arg...

Caty sa...

Jag som skulle ha åkt till Malmö missade delfinalen p g a magsjuka!!!:-((((( Så tråkigt! Det var ju den bästa tycker jag. Jag älskade Malenas låt: vilken röst och vilken toppenlåt! Jag tror den kan funka i Moskva! Sarahs låt var ju så mäktig och hennes röst ger en rysningar. Agnes låt var också jättebra.
I finalen håller jag på Malena och Alcazar och så Sarah om hon kommer dit och det är jag övertygad om. Men på lördag ska jag vara frisk, då jag ska till Norrköping!

Susjos sa...

Alltid kul att vara på plats i direktsändning :) Visst var Malena E fantastisk! Gillade oxå Star Pilots,trodde absolut att de skulle gå direkt till final. SarahDF är bra,men låten njae...
Ja,vem kommer nu att vinna? Nu kan man ju lyssna på alla låtarna på svt.se, så man får gå igenom dem igen. Gillar Alcazars låt,men några som kommer att vara med i toppen tror jag blir H.E.A.T!!!