01 mars 2009

Lillebror eller lillasyster

Idag pratade vi en del om L:s kompis som ska få en lillebror inom några veckor. Först var det dansfröken som pratade om gravidmagen och L:s kompis sa att det var en lillebror osv. Då sa L att hon också ville ha en lillebror. Lite så där tjurigt, som om det var glass vi pratade om. Och med min bilringsmage så kan man ju lätt tro att det finns en bebis där inne, vilket jag ju helst inte vill att folk ska tro - eftersom jag faktiskt inte är gravid.

Lite senare pratade vi om det igen. Eftersom L pratar väldigt mycket om bebisar just nu. Hon låtsas vara en bebis osv. Hur som helst så sa hon igen att hon ville ha en lillebror och jag försökte förklara att man inte bara kan få en lillebror så där. Och tänk om det skulle bli en lillasyster - men det verkade inte alls vara några problem för L... Jag sa också att om man har en lillebror eller lillasyster så kan man ju inte kramas hela tiden, för då måste bebisen också få kramar. Men det verkade inte heller vera något problem för L.

Det skulle vara sjukt kul att ha det här samtalet inspelat!

2 kommentarer:

CharmKatti sa...

Låter som en helmysig konversation!
Hemma säger storasyster att hon vill ha fler syskon som hon kan busa och kittla:-)

Anonym sa...

Det tillhör nog ålder, Tyra är likadan, säger att hon vill ha lillebrooo. Men jag fattar inte var hon får det ifrån, antar att det är många som får syskon och att hon ser det. Annars vet jag inte om det bara är att hon förstår konceptet. Men det är lustiga konversationer :-) Du får ha en bandspelar redo nästa gång ;-)